Obszary podstawy programowej

1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka

2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka

3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka

4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka

TEMAT :     DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO w domu i na drodze   30.10. – 3.11.2023

  • kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych   
  • dostrzeganie konieczności znajomości swojego adresu zamieszkania
  • uświadomienie różnic między osobą znaną/bliską a nieznajomą
  • rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań
  • doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d” „D”
  • utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112 kształtowanie pojęcia liczby cztery, poznanie cyfry 4
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
  • wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych
  • wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  : 3., 5., 6.

TEMAT : KOCHAMY CIĘ, POLSKO!   6.11. – 10.11.2023

  • kształtowanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie
  • budowanie przywiązania do tradycji, historii i symboli narodowych
  • trening słuchania innych i współdziałania z rówieśnikami
  • nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach
  • rozpoznawanie liter, odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
  • nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
  • wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, w szczególności umiejętności wskazywania własnej miejscowości

KOMPETENCJE KLUCZOWE : 1., 2., 5., 6.

TEMAT :  DESZCZEM MALOWANE  13.11. – 17.11.2023

  • kształtowanie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
  • doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji wywoływanych przez codzienne zdarzenia, kontakty z ludźmi, przyrodą, sztuką
  • rozbudzanie zainteresowania historią naszego kraju
  • wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „k”, „K”
  • rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • kształtowanie pojęcia liczby „pięć”, poznanie cyfry 5
  • posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
  • rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 5
  • doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
  •  kreślenie wybranych liter i cyfr
  • wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia (wykorzystanie symboli, gotowych lub tworzonych samodzielnie, cyfr, wyrazów do globalnego czytania)
  • wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych
  • poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
  • kształtowanie postaw proekologicznych

KOMPETENCJE KLUCZOWE:  1., 5., 6., 8.

TEMAT :  NASZE EMOCJE  20.11. – 24.11.2023

  • przestrzeganie ustalonych zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
  •  doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych
  • wdrażanie do mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych
  • radzenie sobie w sytuacjach porażki i sukcesu
  • budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i poczucia własnej wartości
  • przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji podczas gier
  • dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
  • ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
  • stosowanie w pracach plastycznych pełnej gamy barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
  •  wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „u”, „U”
  •  rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
  • utrwalanie kształtów liter i cyfr przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
  • doskonalenie umiejętności czytania sylab, tworzenia wyrazów z rozsypanek sylabowych
  • doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
  • poznanie znaków „<”, „>”, „=”
  • układanie i odczytywanie zapisów matematycznych ze znakami „<”, „>”, „=”

KOMPETENCJE KLUCZOWE:   : 1., 5., 6., 8.