Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
TEMAT : DBAMY O BEZPIECZEŃSTWO w domu i na drodze 30.10. – 3.11.2023
- kształtowanie umiejętności rozróżniania emocji i uczuć przyjemnych i nieprzyjemnych
- dostrzeganie konieczności znajomości swojego adresu zamieszkania
- uświadomienie różnic między osobą znaną/bliską a nieznajomą
- rozwijanie umiejętności przewidywania skutków swoich działań
- doskonalenie techniki czytania przez czytanie prostych sylab
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „d” „D”
- utrwalenie znajomości europejskiego numeru alarmowego 112 kształtowanie pojęcia liczby cztery, poznanie cyfry 4
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie
- wzbudzenie rozumienia konieczności przestrzegania zasad ruchu drogowego przez pieszych
- wzbogacanie słownictwa związanego z tematyką i uściślenie pojęć
KOMPETENCJE KLUCZOWE: : 3., 5., 6.
TEMAT : KOCHAMY CIĘ, POLSKO! 6.11. – 10.11.2023
- kształtowanie sprawności ciała i koordynacji w stopniu pozwalającym na rozpoczęcie systematycznej nauki czynności złożonych, takich jak czytanie i pisanie
- budowanie przywiązania do tradycji, historii i symboli narodowych
- trening słuchania innych i współdziałania z rówieśnikami
- nazywanie wybranych symboli związanych z regionami Polski, ukrytych w podaniach, legendach
- • rozpoznawanie liter, odczytywanie krótkich wyrazów utworzonych z poznanych liter w formie napisów drukowanych dotyczących treści znajdujących zastosowanie w codziennej aktywności
- nabywanie wzorców pięknej polszczyzny poprzez słuchanie utworów literackich
- wyrażanie swojego rozumienia świata, zjawisk i rzeczy znajdujących się w bliskim otoczeniu za pomocą komunikatów pozawerbalnych
- doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- kształtowanie umiejętności orientowania się na mapie Polski, w szczególności umiejętności wskazywania własnej miejscowości
KOMPETENCJE KLUCZOWE : 1., 2., 5., 6.
TEMAT : DESZCZEM MALOWANE 13.11. – 17.11.2023
- kształtowanie płynności, koordynacji i świadomości ruchów całego ciała
- doskonalenie umiejętności rozpoznawania emocji wywoływanych przez codzienne zdarzenia, kontakty z ludźmi, przyrodą, sztuką
- rozbudzanie zainteresowania historią naszego kraju
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „k”, „K”
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- kształtowanie pojęcia liczby „pięć”, poznanie cyfry 5
- posługiwanie się liczebnikami głównymi i porządkowymi
- rozpoznawanie cyfr oznaczających liczby od 1 do 5
- doskonalenie umiejętności liczenia w szerokim zakresie, dwójkami, piątkami, dziesiątkami
- kreślenie wybranych liter i cyfr
- wdrażanie do prowadzenia kalendarza pogody z zaznaczeniem pory roku, nazwy miesiąca i dnia tygodnia (wykorzystanie symboli, gotowych lub tworzonych samodzielnie, cyfr, wyrazów do globalnego czytania)
- wdrażanie do prowadzenia obserwacji zjawisk przyrodniczych
- poszerzanie pojęć związanych ze zmianami obserwowanymi w przyrodzie: stany skupienia wody
- kształtowanie postaw proekologicznych
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1., 5., 6., 8.
TEMAT : NASZE EMOCJE 20.11. – 24.11.2023
- przestrzeganie ustalonych zasad zachowania zapewniających porządek i bezpieczeństwo
- doskonalenie sprawności manualnej podczas wykonywania ćwiczeń graficznych
- wdrażanie do mówienia o swoich emocjach w sytuacjach trudnych, konfliktowych
- radzenie sobie w sytuacjach porażki i sukcesu
- budowanie pozytywnego obrazu własnej osoby i poczucia własnej wartości
- przestrzeganie zasad uczciwej rywalizacji podczas gier
- dostrzeganie znaczenia uniwersalnych wartości, takich jak: dobro, prawda, sprawiedliwość, uczciwość, odwaga, zdolność do poświęceń
- ilustrowanie zdarzeń, pojęć, zjawisk oraz emocji poprzez różnorodne formy ekspresji: plastyczną, techniczną, muzyczną, mimiczną, ruchową
- stosowanie w pracach plastycznych pełnej gamy barw, eksperymenty z mieszaniem kolorów
- wzbudzenie zainteresowania czytaniem i literami: litery „u”, „U”
- rozwijanie umiejętności czytania sylab i prostych wyrazów zbudowanych z poznanych liter
- utrwalanie kształtów liter i cyfr przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
- doskonalenie umiejętności czytania sylab, tworzenia wyrazów z rozsypanek sylabowych
- doskonalenie umiejętności rozpatrywania otoczenia z punktu widzenia własnego i drugiej osoby, posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
- poznanie znaków „<”, „>”, „=”
- układanie i odczytywanie zapisów matematycznych ze znakami „<”, „>”, „=”
KOMPETENCJE KLUCZOWE: : 1., 5., 6., 8.