„Nasze zwierzaki”

Podstawa Programowa:

Obszar I Fizyczny

Obszar II Emocjonalny

Obszar III Społeczny

Obszar IV Poznawczy

Materiał programowy:  „Kocham przedszkole”

Obszary działalności dziecka

Działam w harmonii z przyrodą (3)

Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)

Mówię i rozumiem (5)

Jestem odbiorcą i twórcą (7)

Myślę i działam matematycznie(4)

Jestem i działam z innymi (1)

Przewidywane umiejętności dzieci:

– nazwie zwierzęta mieszkające w lesie ,łące ,dżungli

– pozna obraz graficzny litery M, m

– tworzy z mozaiki geometrycznej dowolne zwierzę

– pozna cyfrę 2

– zgodnie współdziała podczas ćwiczeń gimnastycznych

„ Świat zwierząt”- piosenka

1.Tutaj jeleń się przechadza pośród drzew

Tutaj słychać o poranku ptaków śpiew

Tutaj wilk poluje, norę borsuk ma

Tu wiewiórki bawią się każdego dnia.

Ref: Bo w lesie ich dom

Tu jedzą, tu śpią

Bo tutaj jest właśnie ich dom.  2x

2.Tutaj pszczoły pracowicie robią miód

Tu jest kwiatów dla motyli wszędzie w  bród

Tutaj żaby dają koncert, kiedy chcą

Tutaj świerszcze grają kołysankę swą.

Ref: Na łące ich dom

Tu jedzą, tu śpią

Bo tutaj jest właśnie ich dom.  2x

3.Tutaj słonie mają trąby oraz kły

Tutaj nosorożec czasem bywa zły

Tu krokodyl sobie ziewa tak jak lew

Tylko małpy czasem wpadną w małpi gniew.

Ref: Bo w dżungli ich dom

Tu jedzą, tu śpią

Bo tutaj jest właśnie ich dom.  2x