„Nasze zwierzaki”
Podstawa Programowa:
Obszar I Fizyczny
Obszar II Emocjonalny
Obszar III Społeczny
Obszar IV Poznawczy
Materiał programowy: „Kocham przedszkole”
Obszary działalności dziecka
Działam w harmonii z przyrodą (3)
Żyję zdrowo i bezpiecznie (2)
Mówię i rozumiem (5)
Jestem odbiorcą i twórcą (7)
Myślę i działam matematycznie(4)
Jestem i działam z innymi (1)
Przewidywane umiejętności dzieci:
– nazwie zwierzęta mieszkające w lesie ,łące ,dżungli
– pozna obraz graficzny litery M, m
– tworzy z mozaiki geometrycznej dowolne zwierzę
– pozna cyfrę 2
– zgodnie współdziała podczas ćwiczeń gimnastycznych
„ Świat zwierząt”- piosenka
1.Tutaj jeleń się przechadza pośród drzew
Tutaj słychać o poranku ptaków śpiew
Tutaj wilk poluje, norę borsuk ma
Tu wiewiórki bawią się każdego dnia.
Ref: Bo w lesie ich dom
Tu jedzą, tu śpią
Bo tutaj jest właśnie ich dom. 2x
2.Tutaj pszczoły pracowicie robią miód
Tu jest kwiatów dla motyli wszędzie w bród
Tutaj żaby dają koncert, kiedy chcą
Tutaj świerszcze grają kołysankę swą.
Ref: Na łące ich dom
Tu jedzą, tu śpią
Bo tutaj jest właśnie ich dom. 2x
3.Tutaj słonie mają trąby oraz kły
Tutaj nosorożec czasem bywa zły
Tu krokodyl sobie ziewa tak jak lew
Tylko małpy czasem wpadną w małpi gniew.
Ref: Bo w dżungli ich dom
Tu jedzą, tu śpią
Bo tutaj jest właśnie ich dom. 2x