„Jak żyrafa myje szyję? ….”- poznajemy zwierzęta i roślinność dżungli, wiemy jakie są kontynenty.
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1.Dziecko poznaje nazwy kontynentów
2.Dziecko wie co jest ciężkie, a co lekkie-poznaje szacowanie wagi
3.Dziecko zna zwierzęta zamieszkujące dżunglę, sawannę, pustynię
4.Dziecko zna niezwykłe rośliny, a także owoce egzotyczne
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP
Wiersz: „ZOO”J. Brzechwa
PANTERA
Pantera jest cała w cętki,
A przy tym ma bieg taki prędki,
Że chociaż tego nie lubi,
Biegnąc – własne cętki gubi.
ŻYRAFA
Żyrafa tym głównie żyje,
Że w górę wyciąga szyję.
A ja zazdroszczę żyrafie,
Ja nie potrafię.
PAPUGA
„Papużko, papużko,
Powiedz mi coś na uszko.”
„Nic nie powiem, boś ty plotkarz,
Powtórzysz każdemu,
kogo spotkasz.”
MAŁPA
Małpy skaczą niedościgle,
Małpy robią małpie figle,
Niech pan spojrzy na pawiana:
Co za małpa, proszę pana!
Piosenka: „Gimnastyka ze zwierzętami”
1.Małpy skaczą w prawo w lewo hop, hop, hop
to na kamień to na drzewo hop, hop, hop
zebry na kopytkach swoich galopują.
A słonie? A słonie? Trąbami wymachują.
A słonie? A słonie? Trąbami wymachują.
Węże pełzną zygzakami, sss, sss, sss
Raz przed nami, raz za nami sss, sss, sss.
Gepard biega i trenuje, sprinty ćwiczy.
A kangur? A kangur? On skoki swoje liczy.
A kangur? A kangur? On skoki swoje liczy.
Ref. Czy gotowi już jesteście na mega wyzwanie?
Kto do ekstra gimnastyki dzisiaj stanie?
Kto nie będzie nosem kręcił, tylko razem z nami
gotów jest poćwiczyć trochę wraz ze zwierzętami?
2.Kameleon do tej pory raz dwa trzy
wciąż wybiera swe kolory raz dwa trzy
Hipopotam wielką paszczą głośno kłapie.
A pająk? A pająk? Ogromne muchy łapie.
A pająk? A pająk? Ogromne muchy łapie.
Nagle wszyscy się schowali bo krokodyl się przyczaił
Lecz do akcji teraz tutaj my wkroczymy
I tego zwierzaka do wody zagonimy. I tego zwierzaka do wody zagonimy.