„Jak żyrafa myje szyję? ….”-  poznajemy zwierzęta i roślinność dżungli, wiemy jakie są kontynenty.           

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

1.Dziecko poznaje nazwy kontynentów

2.Dziecko wie co jest ciężkie, a co lekkie-poznaje szacowanie wagi

3.Dziecko zna zwierzęta zamieszkujące dżunglę, sawannę, pustynię

4.Dziecko zna niezwykłe rośliny, a także owoce egzotyczne

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP

Wiersz: „ZOO”J. Brzechwa

PANTERA

Pantera jest cała w cętki,

A przy tym ma bieg taki prędki,

Że chociaż tego nie lubi,

Biegnąc – własne cętki gubi.

ŻYRAFA

Żyrafa tym głównie żyje,

Że w górę wyciąga szyję.

A ja zazdroszczę żyrafie,

Ja nie potrafię.

PAPUGA

„Papużko, papużko,

Powiedz mi coś na uszko.”

„Nic nie powiem, boś ty plotkarz,

Powtórzysz każdemu,

kogo spotkasz.”

MAŁPA

Małpy skaczą niedościgle,

Małpy robią małpie figle,

Niech pan spojrzy na pawiana:

Co za małpa, proszę pana!

Piosenka: „Gimnastyka ze zwierzętami”

1.Małpy skaczą w prawo w lewo hop, hop, hop

 to na kamień to na drzewo hop, hop, hop

 zebry na kopytkach swoich galopują.

 A słonie? A słonie? Trąbami wymachują.

 A słonie? A słonie? Trąbami wymachują.

 Węże pełzną zygzakami, sss, sss, sss

 Raz przed nami, raz za nami sss, sss, sss.

 Gepard biega i trenuje, sprinty ćwiczy.

 A kangur? A kangur? On skoki swoje liczy.

 A kangur? A kangur? On skoki swoje liczy.

Ref. Czy gotowi już jesteście na mega wyzwanie?

 Kto do ekstra gimnastyki dzisiaj stanie?

 Kto nie będzie nosem kręcił, tylko razem z nami

 gotów jest poćwiczyć trochę wraz ze zwierzętami?

2.Kameleon do tej pory raz dwa trzy

wciąż wybiera swe kolory raz dwa trzy

Hipopotam wielką paszczą głośno kłapie.

A pająk? A pająk? Ogromne muchy łapie.

A pająk? A pająk? Ogromne muchy łapie.

Nagle wszyscy się schowali bo krokodyl się przyczaił

Lecz do akcji teraz tutaj my wkroczymy

I tego zwierzaka do wody zagonimy. I tego zwierzaka do wody zagonimy.