Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc: maj
„Majowa łąka”
Termin realizacji: (21.05-26.05.21)
„OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko zna i nazywa mieszkańców łąki
- Dziecko nazywa niektóre rośliny, które rosną na łące
- Dziecko liczy w zakresie dostępnym (dodawanie)
- Dziecko odzwierciedla w pracach plastycznych kolory wiosennych kwiatów (mak, kaczeniec, niezapominajka)
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”
Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP
Piosenka „Pani pszczoła”
1.Pani pszczoła już od rana
bardzo jest zapracowana.
Pyłek, nektar z kwiatów zbiera
i do ula go zabiera
A tam pszczoły robotnice
wirujące tanecznice
W tańcu bagaż odbierają
i do plastra go chowają.
Ref. A gdy minie trochę czasu
będzie miodek z łąki z lasu
Z lipy będzie miód lipowy
z wrzosu będzie miód wrzosowy.
Na chore gardło, na pomoc brzuszkom
oraz dla babci na słabe serduszko.
Wiersz „Zielnik”
Na pierwszej stronie –
biały rumianek.
Na drugiej –
czerwone maki.
Na trzeciej –
liście dębu i babki.
Na czwartej –
fiolki, konwalie, bratki.
Suszone zioła liście i kwiaty.
To ślady łąki – zielnik Agatki.