Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc: maj

„Majowa łąka”

Termin realizacji: (21.05-26.05.21)

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1 – Jestem i działam z innymi

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar  5 – Mówię i rozumiem

Obszar 6 – Będę czytać i pisać

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

  1. Dziecko zna i nazywa mieszkańców łąki
  2. Dziecko nazywa niektóre rośliny, które rosną na łące
  3. Dziecko liczy w zakresie dostępnym (dodawanie)
  4. Dziecko odzwierciedla w pracach plastycznych kolory  wiosennych kwiatów (mak, kaczeniec, niezapominajka)

           Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”

Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP

Piosenka „Pani pszczoła”

1.Pani pszczoła już od rana

bardzo jest zapracowana.

Pyłek, nektar z kwiatów zbiera

i do ula go zabiera

A tam pszczoły robotnice

wirujące tanecznice

W tańcu bagaż odbierają

i do plastra go chowają.

Ref. A gdy minie trochę czasu

będzie miodek z łąki z lasu

Z lipy będzie miód lipowy

z wrzosu będzie miód wrzosowy.

Na chore gardło, na pomoc brzuszkom

oraz dla babci na słabe serduszko.

Wiersz „Zielnik”

Na pierwszej stronie –

biały rumianek.

Na drugiej –

czerwone maki.

Na trzeciej –

liście dębu i babki.

Na czwartej –

fiolki, konwalie, bratki.

Suszone zioła liście i kwiaty.

To ślady łąki – zielnik Agatki.