PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. rozpozna i wymieni nazwy kolorów pojemników do segregacji odpadów
-dz. wie jakiego rodzaju są śmieci
-dz. klasyfikuje przedmioty wg. kryterium wielkości, koloru i przynależności
-dz. chętnie uczestniczy w zabawie z piosenką
-dz. odpowie na pytania dotycząc piosenki,
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
-dz. rozwiązuje zagadki
WIERSZ
„KOSZ NA ŚMIECI”
Kosz się zawsze bardzo smuci,
Gdy ktoś papier obok rzuci.
Pamiętają wszystkie dzieci,
by do kosza wrzucać śmieci !
PIOSENKA:
„ZIEMIA TO MÓJ DOM”
1. Musimy dbać o ziemię, bo wszyscy tu mieszkamy.
A tylko jedną, a tylko jedną,
a tylko jedna ziemię mamy.
Ref.: Czysta, zielona i bez śmieci.
Pełna roześmianych dzieci.
Ziemia, Ziemia to mój dom i bardzo kocham ją.
Ziemia, Ziemia to mój dom i bardzo kocham ją.
2. Więc drzewka posadzimy
i kwiaty posiejemy.
Bo piękną Ziemię, bo piękną ziemię,
bo piękną Ziemię mieć tu chcemy.
Ref.: Czysta, zielona…