PODSTAWA PROGRAMOWA:

OBSZAR I FIZYCZNY

OBSZAR II EMOCJONALNY

OBSZAR III SPOŁECZNY

OBSZAR IV POZNAWCZY

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania

-dz. wymieni pierwsze oznaki nadchodzącej wiosny

-dz. wie, co to jest pole i jakie zwierzęta znajdują tam pożywienie

– dz. wie, jakie prace wykonuje się w ogrodzie wczesną wiosną

– dz. wie, jakich narzędzi używa się do prac w ogrodzie

– dz. poda nazwy ptaków wracających do nas wiosną(bociany, żurawie, szpaki, jaskółki, skowronki)

– dz. wymieni nazwy pierwszych wiosennych kwiatów

WIERSZ

MARSZ DLA WIOSNY”

B.Szelągowska

Idzie gąska po podwórku.

Za nią gąski – jak po sznurku.

Idą zgodnie i gęgają,

za swą mamą powtarzają.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Mama gąska zagęgała,

bo przywitać wiosnę chciała.

gąski też gęgały,

wiosnę także witać chciały.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Nagle kogut ścieżką wąską

przybiegł za ostatnią gąską.

Gęgać nie potrafi wcale,

za to pieje doskonale!

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna?

Nawet kotka, choć ciut głucha,

też muzyków chce posłuchać.

– Gę, gę, gę, ga, ga, ga!

Kto melodię taką zna

PIOSENKA:

„MASZERUJE WIOSNA”

1. Tam daleko gdzie wysoka sosna
Maszeruje drogą mała wiosna
Ma spódniczkę mini sznurowane butki
I jeden warkoczyk krótki

Ref..:Maszeruje wiosna
A ptaki wokoło
Lecą i świergocą
Głośno i wesoło
Maszeruje wiosna w ręku
Trzyma kwiat gdy go
W górę wznosi
Zielenieje świat

2. Nosi wiosna dżinsową kurteczkę
Na ramieniu małą torebeczkę
Chętnie żuje gume i robi balony
A z nich każdy jest zielony.

Ref.: Maszeruje wiosna…

3. Wiosno wiosno
Nie zapomnij o nas
Każda trawka chce
Być już zielona
Gdybyś zapomniała inną
Drogą poszła
Zima by została mroźna

Ref.: Maszeruje wiosna…