13.03 – 17.03
Treści programowe:
Fizyczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- odkładanie prac na półki indywidualne,
- korzystanie z toalety.
Językowa aktywność dziecka
- nabywanie koordynacji ruchowej,
- nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy.
Artystyczna aktywność dziecka
- uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce.
Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka
- ubieranie się odpowiednio do warunków atmosferycznych występujących w danej porze roku,
- naśladowanie ruchów wykonywanych przez nauczyciela, odtwarzanie ruchem całego ciała sposobów poruszania się zwierząt,
- przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach.
Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- współdecydowanie o ubiorze, wyborze zabawek, zabaw,
- poznanie własnych możliwości przy wykonywaniu różnych czynności.
Społeczny obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- doświadczanie na konkretnych przykładach (sytuacje dnia codziennego, zachowania bohaterów literackich) wybranych wartości moralnych, np. dobra, odwagi,
- odpowiadanie na pytania.
Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Społeczna aktywność dziecka
- spacerowanie w pobliżu przedszkola.
Językowa aktywność dziecka
- uważne słuchanie rozmówcy,
- wypowiadanie się na temat obrazka, ilustracji, wysłuchanego tekstu,
- wyszukiwanie takich samych przedmiotów, obrazków,
- stosowanie gestów jako znaków umownych, np. palec wskazujący na ustach jako prośba o zachowanie ciszy.
Artystyczna aktywność dziecka
- zwracanie uwagi na niewerbalny sposób porozumiewania się,
- śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą,
- oglądanie przedstawień teatralnych dla dzieci w przedszkolu,
- rytmiczne poruszanie się przy muzyce,
- naśladowanie ruchów, gestów, głosów ludzi, zwierząt.
Poznawcza aktywność dziecka
- ustalanie kolejności zdarzeń (np.: teraz, wcześniej, później),
- reagowanie na humor zawarty w utworze literackim lub w danej sytuacji,
- budowanie danego szeregu w toku praktycznego działania,
- układanie prostych kompozycji z figur geometrycznych według podanego wzoru,
- obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie.
Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41-45, 50, 52, 53, 56, 59, 60, 61, 65, 66, 72, 73, 75).
Piosenka
Dzieci w przedszkolu
Krzyś i Marysia wybrali dzisiaj do swej zabawy lalkę i misia.
Już po dywanie mkną samochody, zaraz się zaczną wielkie zawody.
Na spacer lalki zabrała Zosia
Razem z nią idzie mała Małgosia
Książki w kąciku Kamil układa
Dzielnie mu w pracy Olga pomaga.
Wiersz
Co robi moja ręka?
Głaszcze miękko tak, tak, tak
Puka – puk,puk,puk
Drapie- drap.drap.drap
Szczypie – aj,aj,aj
Tańczy- hop,hop,hop
Klaszcze – brawo! Klap,klap,klap
Dobranoc – pa,pa,pa