27.02 – 3.03.2023 Treści programowe: Fizyczny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka – zakładanie ubrań, butów, spożywanie posiłków – prawidłowe posługiwanie się łyżką, widelcem. Językowa aktywność dziecka – rozwijanie sprawności całego ciała (w toku wykonywania czynności samoobsługowych, zabaw ruchowych), – nabywanie koordynacji wzrokowo-ruchowej, np. powtarzanie prostych ruchów innej osoby w czasie zabawy, Artystyczna aktywność dziecka – rytmiczne poruszanie się przy muzyce, – uczestniczenie w zabawach rytmicznych i ruchowych. Ruchowa i zdrowotna aktywność dziecka – uczestniczenie w zabawach ruchowych: kształtujących postawę, orientacyjno-porządkowych, bieżnych, z elementami czworakowania, z elementami skoku, podskoku, z elementami toczenia, z elementami rzutu, chwytu, równoważnych, organizowanych metodą opowieści ruchowych, ze śpiewem, – przebywanie na świeżym powietrzu – uczestniczenie w spacerach, zabawach. Emocjonalny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka – podejmowanie prób wspólnych zabaw, – nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie. Społeczny obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka – przestrzeganie ustalonych umów i zasad regulujących współżycie w grupie, – nieprzeszkadzanie innym dzieciom w zabawie. Poznawczy obszar rozwoju dziecka Społeczna aktywność dziecka – spacerowanie w pobliżu przedszkola. Językowa aktywność dziecka – słuchanie dźwięków dochodzących z otoczenia – rozpoznawanie sztucznie otrzymywanych dźwięków, np. poprzez pocieranie, gniecenie różnych rodzajów papieru lub stukanie przedmiotami, – słuchanie wierszy, opowiadań, odpowiadanie na pytania dotyczące utworu literackiego, – obserwowanie otoczenia, wymienianie jego elementów. Artystyczna aktywność dziecka – śpiewanie piosenek razem z osobą dorosłą, – uczestniczenie w zabawach naśladowczych. Poznawcza aktywność dziecka – wykorzystywanie w zabawach różnych zabawek, przedmiotów, organizowanych przez nauczyciela, dających dziecku satysfakcję i radość, – obserwowanie środowiska przyrodniczego; zwracanie uwagi na dominującą kolorystykę, zmiany, jakie zachodzą w przyrodzie. Program wychowania przedszkolnego, Grupa MAC S.A. 2020 (s. 41- 44, 50, 52, 56, 59, 60, 65, 66, 71, 73). |