Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
„Zimowe obserwacje i eksperymenty” (30.01-3.02.2023)
OBSZAR POZNAWCZY
• doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji
• dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne
• coraz skuteczniejsze kontrolowanie poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym, podejmowanie prób korygowania błędów
• wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji
• szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek
• wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią
• doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji
• porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzenie do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 5, 8,
„Sporty zimowe dla każdego” (6-12.02.2023)
- kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
- wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
- budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych)
- przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
- segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium
- kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
- rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
- uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
- wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
- ustalenie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
- uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 5, 8,