Obszary podstawy programowej

1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka

2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka

3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka

4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka

Zimowe obserwacje i eksperymenty(30.01-3.02.2023)

OBSZAR POZNAWCZY

doskonalenie umiejętności posługiwania się gestem, mimiką, ruchem w celu wyrażenia określonych treści i odczuwanych przez postać emocji

dostrzeganie związków przyczynowo – skutkowych, prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów badających właściwości materiałów, zjawiska fizyczne

coraz skuteczniejsze kontrolowanie poprawności własnych wypowiedzi słownych pod względem artykulacyjnym, składniowym, fleksyjnym i gramatycznym, podejmowanie prób korygowania błędów

wzbogacanie umiejętności opisywania obrazków z dostrzeganiem przedmiotów, cech, czynności, emocji

szukanie rymów i tworzenie krótkich rymowanek

wykonywanie prac plastycznych inspirowanych literaturą, zjawiskami przyrodniczymi, wyobraźnią

doskonalenie umiejętności wykorzystywania znanych piktogramów do kodowania informacji

porównywanie długości, używanie określeń: „dłuższy”, „krótszy”, przechodzenie do bardziej precyzyjnych sposobów porównywania długości

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 5, 8,

Sporty zimowe dla każdego” (6-12.02.2023)

  • kształtowanie umiejętności rozpoznawania i nazywania liter
  • wdrażanie do czytania liter, sylab i wyrazów utworzonych z poznanych liter
  • budowanie czynnego i biernego słownika dziecka (stosowanie nazw dyscyplin sportowych i zabaw zimowych)
  • przeliczanie i porównywanie liczebności zbiorów
  • segregowanie, klasyfikowanie przedmiotów (rekwizytów, przyborów) według podanego kryterium
  • kształtowanie umiejętności posługiwania się pojęciami: mniej, więcej, tyle samo, po równo
  • rozwijanie wrażliwości i wyobraźni muzycznej
  • uczestniczenie w zabawach ruchowych na świeżym powietrzu
  • wdrażanie do zdrowego stylu życia (dobór stroju, aktywność, właściwe odżywianie, hartowanie organizmu)
  • ustalenie zasad i miejsca bezpiecznej zabawy na świeżym powietrzu
  • uświadomienie niebezpieczeństw grożących podczas niewłaściwie zorganizowanej zabawy

KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 5, 8,