Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
„W karnawale same bale” (9-13.01.2023)
• zapoznanie z obrazem graficznym liter „b” i „B”
• doskonalenie umiejętności porównania wielkości przedmiotów tworzenia odpowiednich zbiorów
• wdrażanie do zdobywania wiedzy na temat tradycji i zwyczajów karnawałowych innych krajów
• poznanie zapisu liczby „0”
• doskonalenie analizy i syntezy słuchowej wyrazów, niezbędnej do nauki czytania
• poszerzanie wiedzy na temat strojów ludowych pochodzących z różnych części Polski
• rozwijanie pojęć matematycznych: „większy”, „mniejszy”, „najmniejszy”, „największy”
• poznanie utworu „Krakowiak”, próby odtworzenia układu tanecznego
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 8,
„Kosmiczne podróże” (16-20.01.2023)
• wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych, np. siły wydobywającego się z balonu powietrza w modelu rakiety
• doskonalenie umiejętności płynnego mówienia podczas różnych form wypowiedzi i sytuacji
• dokonywanie analizy i syntezy prostych słów
• odróżnianie elementów świata fikcji od realnej rzeczywistości
• dokonywanie pomiaru odległości, szacowanie odległości
• posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia, ale i z punktu widzenia innej osoby: „w prawo”, „w lewo”, „do tyłu”, „do przodu”
• doskonalenie umiejętności szacowania liczby przedmiotów w wyodrębnionym zbiorze, stosowanie określeń: „mniej”, „więcej”, „tyle samo”
• doskonalenie umiejętności posługiwania się w dostępnym zakresie liczebnikami porządkowymi i dostrzeganie ich znaczenia, poznawanie cyfr od „1” do „8”
• interesowanie się literą „p”
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 8,
„Babcia i dziadek to skarb” (23-27.01.2023)
• wykorzystywanie zjawisk fizycznych do zabaw konstrukcyjnych
• dostrzeganie związków przyczynowo-skutkowych i pewnych prawidłowości podczas przeprowadzania doświadczeń i eksperymentów, badanie właściwości materiałów i zjawisk fizycznych
• utrwalanie kształtu liter przez różnorodne działania: plastyczne, graficzne, konstrukcyjne, ruchowe
• poznawanie liter drukowanych – małych i wielkich, uczestniczenie w procesie alfabetyzacji, wykazywanie motywacji i zainteresowania czytaniem oraz poznawaniem liter
• dostrzeganie, że wynik liczenia nie zależy od układu elementów i kolejności liczenia (liczenie w różnych kierunkach, przeliczanie tych samych elementów różnie ułożonych: w rzędzie, piramidkach, rozsypce)
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 5, 8,