Obszary podstawy programowej
1. Fizyczny Obszar Rozwoju Dziecka
2. Emocjonalny Obszar Rozwoju Dziecka
3. Społeczny Obszar Rozwoju Dziecka
4. Poznawczy Obszar Rozwoju Dziecka
„POZNAJĘ MOJĄ MIEJSCOWOŚĆ I OKOLICĘ” (31.10-4.11.2022)
- poznawanie wyglądu mapy Polski i mapy gminy ze szczególnym zwróceniem uwagi na wskazywanie własnej miejscowości,
- rozpoznawanie nazwy miejscowości, poznanie historii powstania herbu gminy Białe Błota
- wyrażanie emocji odczuwanych pod wpływem muzyki poprzez różne formy wyrazu
- wykonywanie prac plastycznych odzwierciedlających wygląd herbu
- rozumienie konieczności szanowania symboli narodowych, miejscowości, w której mieszka
- posługiwanie się pojęciami dotyczącymi kierunku w przestrzeni z własnego punktu widzenia i z punktu widzenia innej osoby: w prawo, w lewo, do tyłu, do przodu
- rozumienie i posługiwanie się symbolami graficznymi oznaczającymi kierunek
- rozwijanie logicznego algorytmicznego myślenia, zadaniowego podejścia do stawianych problemów, kreatywności podczas kodowania
- wyzwalanie pozytywnych uczuć i emocji podczas oglądania przedstawienia
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1.,5., 6,. 8,
„POLSKA NASZYM DOMEM” (7-11.11.2022)
- dziecko zna symbole narodowe: flagę, godło i hymn
- pozna mapę Polski, umie wskazać największą rzekę i stolicę
- śpiewa hymn Polski i wie jaką postawę trzeba przyjąć podczas śpiewu
- rozwiązuje proste zagadki
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1.,5., 6,. 8,
„DESZCZOWA MUZYKA” (14-18.11.2022)
- rozumie, jak działa termometr
- rozpoznaje i rozróżnia dźwięków wody
- przelicza i porównuje symbole pogodowe
- tworzy zbiory
- wykonuje ćwiczenia grafomotoryczne
- rozpoznaje rodzaje deszczu (kapuśniaczek, ulewa, burza)
- wykazuje zainteresowanie poznaniem liter, czytaniem
- poznaje właściwości wody, jej stany skupienia podczas doświadczeń
- rozumie obiegu wody w przyrodzie
- tworzy wymyślone postaci (Pan Nudny, Pan Pomysłowy)
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 3, 5.
„W ŚWIECIE EMOCJI” (21-25.11.2022r)
- dziecko uczy się rozpoznawać i nazywać emocje i innych
- próbuje radzić sobie z negatywnymi emocjami
- ćwiczy swoją sprawność, wytrzymałość i szybkość.
- rozpoznaje i nazywa poznane litery
KOMPETENCJE KLUCZOWE: 1, 5, 8.