TEMAT EDUKACYJNY: „CO MOGĘ ROBIĆ JESIENIĄ ?”

PODSTAWA PROGRAMOWA:

OBSZAR I FIZYCZNY

OBSZAR II EMOCJONALNY

OBSZAR III SPOŁECZNY

OBSZAR IV POZNAWCZY

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

-dz. odpowiada na pytania związane z treścią wysłuchanego opowiadania

-dz. opowiada, co się dzieje na obrazkach

-dz. uczestniczy w zabawach badawczych

-dz. wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją

-dz. wykona prace techniką frottage

-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych

„Wiatr psotnik”

Wiatr zapukał w okno, do dzieci:
“Halo, hej maluchy, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach
przyjdę do waszego przedszkola”

Nie! nie! nie!

Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?

“A ja chcę rozkręcić zabawki,
albo rozkołysać huśtawki.
Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,
zbudzić wasze misie i lalki”

Nie! nie! nie!

Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?