TEMAT EDUKACYJNY: „CO MOGĘ ROBIĆ JESIENIĄ ?”
PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. odpowiada na pytania związane z treścią wysłuchanego opowiadania
-dz. opowiada, co się dzieje na obrazkach
-dz. uczestniczy w zabawach badawczych
-dz. wykonuje ćwiczenia zgodnie z instrukcją
-dz. wykona prace techniką frottage
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
„Wiatr psotnik”
Wiatr zapukał w okno, do dzieci:
“Halo, hej maluchy, jak leci?
Nie chce mi się biegać po polach
przyjdę do waszego przedszkola”
Nie! nie! nie!
Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?
“A ja chcę rozkręcić zabawki,
albo rozkołysać huśtawki.
Wolę dmuchać w trąbki, piszczałki,
zbudzić wasze misie i lalki”
Nie! nie! nie!
Wietrzyku – Psotniku
– masz chmurki przegonić,
utulić sarenki w lesie,
kałuże osuszyć,
i liście posprzątać,
bez ciebie cóż zrobi jesień?