Główne obszary z podstawy programowej :
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
Przewidywane umiejętności dzieci:
– kształtuje wyobraźnię twórczą, rozwija poczucie rytmu;
-wzbogaca słownik o wyrazy określające wiatr i deszcz;
– dostrzega i kontynuuje rytmy;
– doskonali umiejętność liczenia, porównywania liczebności przez dobieranie elementów w pary; rozumie określenia :mniej, więcej;
– rozwija orientację w schemacie własnego ciała
– rozwija umiejętność współdziałania w grupie;
– potrafi ilustrować ruchem proste opowiadanie
„Jesienna pogoda” – piosenka
Jesienna pogoda, pada deszcz,
parasol więc na spacer weź.
Jesienna pogoda, lata szkoda,
które odeszło gdzieś.
Ref.: Kap, kap, kap, deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap, szkoda, że nie oranżada. }bis
Jesienny wicherek listki gna!
W prawo i w lewo, raz i dwa.
Jesienny wicherek ma rowerek
Którym objeżdża świat. Ref.: Kap, kap, kap…
„Parasolka” – wiersz
Wiecie co ja mam nad głową?
Parasolkę mam
Tęczową!
W parasolkę deszczyk puka.
Ja się chowam-
On mnie szuka!