Główne obszary z podstawy programowej :

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

Przewidywane umiejętności dzieci:

– kształtuje wyobraźnię twórczą, rozwija poczucie rytmu;

-wzbogaca słownik o wyrazy określające wiatr i deszcz;

– dostrzega i kontynuuje rytmy;

– doskonali umiejętność liczenia, porównywania liczebności przez dobieranie elementów w pary; rozumie określenia :mniej, więcej;

– rozwija orientację w schemacie własnego ciała

– rozwija umiejętność współdziałania w grupie;

– potrafi ilustrować ruchem proste opowiadanie

„Jesienna pogoda” – piosenka

Jesienna pogoda, pada deszcz,
parasol więc na spacer weź.
Jesienna pogoda, lata szkoda,
które odeszło gdzieś.

Ref.: Kap, kap, kap, deszcz z nieba pada,
kap, kap, kap, szkoda, że nie oranżada. }bis

Jesienny wicherek listki gna!
W prawo i w lewo, raz i dwa.
Jesienny wicherek ma rowerek
Którym objeżdża świat. Ref.: Kap, kap, kap…

„Parasolka” – wiersz

Wiecie co ja mam nad głową?

Parasolkę mam

Tęczową!

W parasolkę deszczyk puka.

Ja się chowam-

On mnie szuka!