Kochani dzisiejszego dnia obchodzimy Dzień Bezpiecznego Internetu, chciałabym abyście troszeczkę porozmawiali z Rodzicami na ten temat aby rozmowa przebiegała Wam miło i sprawnie wykorzystajcie propozycje na dzisiejszy dzień.

Na początek  rozmowa z dziećmi na temat : „Co to jest Internet?”. Podanie prostej definicji następnie obejrzyjcie proszę prezentację multimedialną, Rodzica lub osobę dorosłą proszę o odczytanie ważnych treści.

Rozmowa na temat zalet i korzyści wynikających z korzystania z Internetu. Burza mózgów – dzieci podają propozycje
• źródło informacji i wiedzy
• poznawanie Świata
• łatwa komunikacja
• zakupy
• opłaty, bank
• gry
• filmy
• muzyka.

A teraz poproszę rodziców o pomoc aby przedstawili dzieciom krótki teatrzyk potrzebne będą 2 osoby dorosłe.

Teatrzyk „Alicja w krainie… Internetu”.
Występują:
1 osoba dorosła może być mama, siostra, ciocia, niania która wcieli się w – Dziewczynka Alicja
2 osoba dorosła tata, brat, wujek to będzie – Zły Rabuś

Alicja macha w stronę drzwi:
A: Pa pa, mamusiu! Pa, tatusiu! Obiecuję, że będę grzeczna i nie wpuszczę nikogo obcego do domu!
Wchodzi do pokoju i mówi do siebie:
A: Hi, hi! Nareszcie jestem sama. Czas na komputer. W co by tu pograć?
Alicja gra na komputerze i po chwili:
A: Aaa… Znudziło mi się… O! Ktoś tu do mnie napisał! Zobaczę, kto to?
Zły porusza się za zasłoną i siada z komputerem:
Z: Cześć, nieznajoma! Poklikamy?
A: Chętnie! A kim jesteś?
Z: Szukam przyjaciół. Ile masz lat?
A: Osiem. A Ty?
Z: Tyle samo. Jak Ci na imię?
A: Alicja. A Tobie?
Z: Zuzia. Lubisz oglądać bajki?
A: Pewnie. Moja ulubiona to „Kraina Lodu”.
Z: Moja też! Najbardziej lubię Elzę. Nawet jestem trochę do niej podobna (Zły śmieje się do siebie szyderczo).
A: Naprawdę? Ja chyba bardziej przypominam Annę.
Z: To może pobawimy się kiedyś wspólne w Krainę Lodu?
A: Bardzo chętnie, ale nie wiem gdzie mieszkasz.
Z: To może ja Ciebie odwiedzę. Podasz mi swój adres?
A: Tak. Mieszkam w Krakowie przy ulicy Polnej 25.
Z: A masz duży dom?
A: Tak, bardzo duży. Będziemy mieć dużo miejsca do zabawy.
Z: To super! A masz jakieś ładne sukienki, żebyśmy mogły przebrać się za Elzę i Annę?
A: Tak, całe mnóstwo. W dodatku będziemy mogły pożyczyć od mamy biżuterię. Ma jej całą szkatułkę.
Z: Świetnie. A Twoi rodzice nie będą mieli nic przeciwko? Może pobawmy się, kiedy nie będzie ich w domu.
A: Dobrze. Moi rodzice i tak bardzo dużo pracują. Kiedy wracam ze szkoły, zwykle nie ma ich w domu.
Z: To kto Ci otwiera drzwi do domu?
A: Powiem Ci, ale obiecaj że nie powiesz nikomu. Rodzice mówią, że to tajemnica.
Z: No co Ty! Nie powiem nikomu. Co to za tajemnica?
A: Rodzice zostawiają klucz pod wycieraczką.
Z: No to nieźle… To co? Nie boją się, że złodzieje ukradną im pieniądze?
A: Nie, bo pieniądze są dobrze ukryte w największej książce na półce.
Z: A gdzie mama ukrywa szkatułkę z biżuterią?
A: W szufladzie w sypialni.
Z: To umówmy się na jutro. O której wracasz ze szkoły?
A: Wracam o 15.00, a rodzice są w pracy do 20.00, więc będziemy mieć dużo czasu na zabawę.
Z: Świetnie. To odwiedzę Cię o 15.00.
Alicja schodzi ze sceny. Zły Rabuś chowa się za zasłoną. Po chwili wychodzi i patrzy na zegarek.
Z: Minął jeden dzień. Jest już godz. 12.00. Czas ruszyć do akcji i odwiedzić dom Alicji, póki jest jeszcze w szkole.
Zły Rabuś skrada się w stronę drzwi.
Z: O, wycieraczka! Zaraz sprawdzę, czy jest tu ukryty klucz.
Podnosi wycieraczkę i wyjmuje klucz.
Z: Jeeest! No to otwieram!
Zły „otwiera” niewidzialne drzwi, wchodzi do domu i rozgląda się.
Z: Ciekawe, gdzie jest ta półka z książkami… O, jest! Gdzie ta największa książka, gdzie ta największa książka?… Jeeest!
Zły wyjmuje z książki plik banknotów.
Z: He, he, he… Wszystko idzie zgodnie z planem. Teraz czas na szkatułkę z biżuterią. Idę do sypialni.
Zły rozgląda się i dostrzega szufladę. Wyjmuje z niej szkatułkę. Otwiera i ogląda biżuterię.
Z: No to jestem bogaty! Czas wrócić do komputera i znaleźć inne dziecko, które zdradzi mi, gdzie rodzice trzymają cenne rzeczy. He, he, he…
Zły znika za drzwiami…

Rozmowa podsumowująca obejrzane przedstawienie : „Czy Alicja zachowała się właściwie? Jakie błędy popełniła? Czy można przez Internet podawać ważne informacje nieznanym osobom? Jakie są zagrożenia Internetu?”

Możecie wspólnie w domu wykonać plakat ilustrujący Zasady bezpieczeństwa w Internecie. Możecie wykorzystać swoje hasła lub podane poniżej: Jeśli macie ochotę wyślijcie do mnie zdjęcie waszych plakatów 🙂
• Nigdy nie podawaj informacji o sobie: adres zamieszkania, numer telefonu, itp.!
• Nie ufaj osobom poznanym w sieci!
• Korzystaj z Internetu tylko pod kontrolą Rodziców!
• Nie wchodź na strony, których nie znasz!
• Korzystaj z komputera nie dłużej, niż 45 min!
• Zachowaj prawidłową postawę przy korzystaniu z komputera!
• Nie otwieraj podejrzanych wiadomości lub stron!
• Nie wyśmiewaj, obrażaj, osądzaj innych!
• Powiedz rodzicom lub nauczycielowi jeśli coś cię zaniepokoi!

Zabawa ruchowa „Awaria komputera”. Przy przygotowanej muzyce dziecko tańczą lub skaczą. Gdy muzyka przestaje grać, musi zastygnąć w pozie, jeśli się poruszy, zostaje „oddany do serwisu” i siada. Zabawa zaczyna się od nowa.

Praca plastyczno-techniczna: „Laptop”. Jeśli macie ochotę wykonajcie na zakończenie swojego własnego laptopa możecie to zrobić w dowolny sposób kilka propozycji podaję poniżej. Miłej zabawy!

Galeria - ,,Mój komputer' - praca plastyczna Biedroneczek. - Gminny Zarząd  Obsługi Jednostek
Galeria - ,,Mój komputer' - praca plastyczna Biedroneczek. - Gminny Zarząd  Obsługi Jednostek
Galeria - ,,Mój komputer' - praca plastyczna Biedroneczek. - Gminny Zarząd  Obsługi Jednostek
Szkolna świetlica