Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc styczeń
OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”
Ferie to jest super sprawa, odpoczynek i zabawa
Obszar 1 – Jestem i działam z innymi
Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie
Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą
Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie
Obszar 5 – Mówię i rozumiem
Obszar 6 – Będę czytać i pisać
Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
- Dziecko potrafi połączyć przyczynę ze skutkiem by móc bawić się zimą bezpiecznie.
- Dziecko rozwija zdolności manualne
- Dziecko potrafi zaśpiewać i zilustrować piosenkę ruchem
- Dziecko potrafi wypowiedzieć się na temat obrazka
- Dziecko doskonali umiejętność posługiwania się liczebnikami porządkowymi
- Dziecko układa przedmioty od największego do najmniejszego i odwrotnie
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”
Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP
Plan opracowała M. Wiśniewska grupa A2
Kochane Dzieci, drodzy Rodzice w tym tygodniu jakbyśmy byli w przedszkolu bawilibyśmy się w zimowe zabawy i rozmawiali o zimie. Zaczęły się ferie zimowe jeśli macie ogród przed domem wychodźcie często na świeże powietrze jeśli spadnie śnieg to może ulepicie bałwanka. Miłej zabawy!
Poniedziałek 17.01.2022
1. Poranna gimnastyka
2. Słuchanie wiersza K. Datkun-Czerniak „Pracowita zima”.
Zima, zima biała, drogi zasypała.
Z chmury śnieg prószy, mróz szczypie w uszy.
Wszystko ubielone, śniegiem przyprószone.
Lód lśni juz na rzekach, a zima narzeka:
– Tyle pracy jeszcze mam! Czy ja sobie radę dam?
Gdy juz wszystko pobieliła, wodę w rzekach zamroziła, zaprosiła dzieci w koło: – Śniegiem bawcie sie wesoło! Zróbcie śnieżki i bałwanki. I na górkę?! I na sanki!
Rzekła jeszcze: – I niech każde z was pamięta! Najważniejsza w zimie sprawa to bezpieczna jest zabawa.
Rozmowa na temat wiersza: Rodzic zadaje pytania:
− Co robi w wierszu pani Zima?
− Do czego zaprosiła dzieci?
− O czym przypomniała dzieciom pani Zima?
– Co to znaczy bezpieczna zabawa i przykłady bezpiecznych zabaw
3. Zabawa ruchowa „Zabawy zima?”.
Podczas muzyki dzieci naśladują różne zimowe zabawy (np.: rzucanie śnieżkami, jazdę na łyżwach, jazdę na nartach, lepienie bałwana) według polecenia rodzica. Na pauzę w muzyce zatrzymują sie i recytują ostatni wers poznanego wcześniej wiersza: „Najważniejsza w zimie sprawa to bezpieczna jest zabawa”.
4. Ćwiczenie spostrzegawczości wzrokowej „Bałwanki”.
5. A teraz zabawa matematyczna: „Ułóż śnieżynki od największej do najmniejszej”.
Powodzenia!