Plan dydaktyczno – wychowawczy na miesiąc LISTOPAD, grupa A3

Termin realizacji: 22.11 – 26.11.2021

„PRZYGOTOWUJEMY SIĘ DO ZIMY” c.d

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE” (Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP):

Obszar 2 – Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3 – Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4 – Myślę i działam matematycznie

Obszar 5 – Mówię i rozumiem

Obszar 7 – Jestem odbiorcą i twórcą

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:

1.           Dziecko wymienia sposoby przygotowania się  ludzi do zimy.

2.            Dziecko poznaje sposoby przetwarzania żywności na okres zimy.

3.            Dziecko poznaje podstawowe kroki i strój do tańca narodowego Mazura.

4.            Dziecko stara się, zgodnie z poleceniami, prawidłowo układać przedmioty wokół siebie oraz określać położenie już leżących przedmiotów.

5.            Dziecko bierze aktywny udział w obchodach Dnia Pluszowego Misia.

Kochani Rodzice !

Przypominamy, że w dniach 24.11.2021 – 29.11.2021 Podstawa Programowa realizowana jest formie propozycji zabaw zdalnych

Poniżej znajdą Państwo przykładowe materiały i propozycje form aktywności na poszczególne dni tygodnia zgodnie z podstawą programową, realizowanym programem i tematyką kompleksową, obowiązującą w grupie A3

Zachęcamy do realizacji treści edukacyjnych – oczywiście w miarę możliwości.

Propozycje można modyfikować dostosowując do swoich potrzeb i harmonogramu dnia codziennego.

PROPOZYCJE ZABAW ŚRODA 24.11.2021 NAUCZANIE ZDALNE

TEMAT DNIA: „Zapasy  na zimę”

Dzień dobry. Dzisiaj poćwiczymy liczenie. Wiemy, że niektórzy Rodzice nie robią zapasów na zimę, ale często kupują „jesień zamkniętą w słoiku”: np. tarte buraczki w słoiku lub kiszone ogórki, czerwoną paprykę lub  suszone grzyby.

  1. Zabawa matematyczna „Robimy zapasy na zimę”

Policzcie, proszę wszystkie słoiki, z przetworami, które widzicie na półce.

Czy zauważyliście, że słoiki stoją: „jeden na drugim”, „jeden obok drugiego”?

 Na następnym  obrazku przetwory ułożone na półkach.

W tym zadaniu: policzcie, ile jest półek na przetwory. Czy już wiecie? Policzcie , ile jest słoików na pierwsze, drugiej, trzeciej półce.

2.Czas , na trochę ruchu , na deser „Owocowa sałatka”

3. Zabawa konstrukcyjna z wykorzystaniem dostępnych klocków „W mojej spiżarni”

Możecie zbudować własną spiżarnię, w której „układacie przetwory” w szeregu jednocześnie ćwicząc aparat mowy wypowiadając krótkie wierszyki::

Układajcie swe zapasy

bo nadchodzi zima.

Kto zawczasu o tym myśli,

łatwo ją przetrzyma.

Kłóciły się wczoraj ogórki,

czy można je obrać ze skórki.

A dziś już się cieszą ciszą,

bo one w słoiku się kiszą.

Miłej zabawy!