OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

1. Dziecko uczy się płynnego wypowiadania się na podstawie np.: ilustracji, filmu, tekstów.        Próbuje w prosty sposób opisać zwierzęta.

2. Dziecko wie, jak właściwie wyodrębniać przedmioty do liczenia: ustawia w rzędzie, w szeregu

3. Dziecko lepi z różnych mas plastycznych według własnego pomysłu

4. Dziecko rozpoznaje odgłosy wydawane przez zwierzęta i dopasowuje do obrazków         

Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole”

       Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska- Mierek

PROPOZYCJE ZABAW PONIEDZIAŁEK 12.04.2021 NAUCZANIE ZDALNE

TEMAT DNIA:  „MAŁA, CZERWONA KURKA”

Witajcie Drogie Dzieci!

Dzisiaj ciąg dalszy przygód ze zwierzętami zamieszkującymi wiejskie gospodarstwo. Poznajemy ich nazwy, wygląd i dźwięki jakie wydają w czasie proponowanych zabaw i sytuacji edukacyjnych i rozwijamy nasze umiejętności.

  1. Na początek obejrzyjcie krótki film pt. „Mała czerwona kurka”. W trakcie oglądania nazywajcie zwierzęta, które były przyjaciółmi kurki.

Po obejrzeniu rodzic zadaje pytania:

– Czy zwierzęta pomogły kurce poszukać jedzenia?

– Co zrobiła kurka, aby zdobyć jedzenie?

– Czy kurka podzieliła się chlebem ze zwierzętami?

  • A teraz czas na  porcję ruchu! Wykonujcie ćwiczenia zgodnie z poleceniami.
  • Na zakończenie: przyjrzyj się ilustracji, powiedz jakiego zwierzątka  z opowiadania brakuje, a jakie w nim nie występują? Pokoloruj, wytnij, naśladuj odgłosy bohaterów opowiadania.

Życzymy udanej zabawy!