TEMAT DNIA: „ODGŁOSY NA WSI”

Dzisiaj utrwalimy sobie odgłosy jakie wydają zwierzęta na wsi oraz rozwiniemy naszą mowę poprzez ćwiczenia z wyrazami dźwiękonaśladowczymi.

  1. Wysłuchajcie wiersza pt. „W zagrodzie Małgosi”.

Wieczorem w zagrodzie cioci Małgosi
Każde zwierzątko o jedzenie prosi.
Piesek szczeka: HAU, HAU, HAU,
Kotek miauczy: MIAU, MIAU, MIAU,
Kura gdacze; KOD, KO, DA
Kaczka kwacze: KWA, KWA, KWA.
Gąska gęga: GĘ, GĘ, GĘ
Ona też chce najeść się.
Owca beczy: BE, BE, BE,
Koza meczy: ME, ME, ME,
Indor gulgocze: GUL, GUL, GUL
Krowa muczy: MU, MU, MU,
Konik parska: PRR, PRR, PRR
A pies warczy: WRR, WRR, WRR.
I tak gra orkiestra ta, aż Małgosia jeść im da.

Po wysłuchaniu wiersza odpowiedzcie na pytania zadane przez rodziców:

– Jakie zwierzątka były w zagrodzie cioci Małgosi?

– Co robiły zwierzątka? (Prosiły o jedzenie.)

– W jaki sposób to robiły? (Rodzic podaje dziecku NAZWY ODGŁOSÓW – podkreślone w wierszu wyrazy, dziecko je powtarza odpowiadając na pytania: Co robi piesek? Piesek szczeka. Co robi kotek? Kotek miauczy. Itd.)

  • Zabawa dźwiękonaśladowcza „Odgłosy na wsi” z wykorzystaniem wiersza.

Rodzic jeszcze raz czyta wiersz o wiejskich zwierzętach bez odgłosów, a dziecko samodzielnie dopowiada / naśladuje odpowiednie odgłosy tych zwierząt tzw. onomatopeje (wyrazy dźwiękonaśladowcze, napisane w wierszu DUŻYMI LITERAMI).

  • Czas na trochę ruchu! Naśladujcie zwierzęta z zagrody.
  • Na zakończenie karta pracy „Połącz zwierzątka z ich cieniami”.

Miłego weekendu