Temat: „Lubię czytać – biblioteka”
Wiecie już co to jest księgarnia, a dzisiaj porozmawiamy o bibliotece? Wiecie co to za miejsce? Czym różni się do księgarni?
Biblioteka to miejsce w którym możemy wypożyczyć książki. Osoba, która w tym miejscu pracuje to bibliotekarz lub bibliotekarka. W bibliotece musimy zachować ciszę, nie hałasować, aby nie przeszkadzać innym osobom podczas wybierania książek. W bibliotece znajduje się bardzo dużo regałów, na których poukładane są książki. Podobnie jak w księgarni. Różnica między tymi miejscami to to, iż w bibliotece możemy wypożyczyć książkę, przeczytać ją i następnie ją oddać. Natomiast w księgarni kupujemy książki.
W Waszych książkach nr 4 znajdują się zadania związane z tymi miejscami.
W pierwszym zadaniu musicie uzupełnić brakujące fragmenty. Wiemy, że lubicie naklejki więc zadanie bardzo Wam się spodoba. W drugim zadaniu macie naszych bohaterów Adę i Adama. Na dole znajduje się biblioteka i księgarnia. Kredką czerwoną musicie zaznaczyć drogę, którą idzie Ada, a na niebieską drogę, którą idzie Adam. Dokąd doszło każde z nich? Ciekawe. Co wspólnego mają ze sobą te miejsca? Czym się różnią od siebie?
Musicie policzyć ile książek zebrała po drodze Ada, a ile Adam? Wpiszcie liczby we właściwym miejscu kratki. Kto zebrał więcej książek? Między liczbami wpiszcie znak >, < (znak większości i mniejszości).
Zapraszamy do wspólnej gimnastyki
„Co można znaleźć w magicznym lesie”
Mamy dla Was jeszcze po gimnastyce trochę zadań z matematyki.
W książkach nr 4 na stronie 7 znajduje się zadanie z działaniami matematycznymi. Popatrzcie! To dodawanie. Potrzebne będą Wam nożyczki i klej. Waszym zadaniem jest policzyć książki stojące na każdej półce. Zapiszcie ich liczbę w kratce z lewej strony. Na dole strony znajdują się książki, które musicie wyciąć i nakleić je tak, aby działanie było prawdziwe. Obliczcie i wpiszcie wynik. Powodzenia.
Na stronie nr 9 znajduje się dla Was krzyżówka.
Podajcie nazwy kolejnych obrazków. Spróbujcie je przegłoskować. Waszym zadaniem jest umieścić naklejki z literami we właściwych miejscach. Odczytajcie hasło. Co to jest za miejsce? Pamiętajcie poproście o pomoc rodziców jeśli macie problem.
Ćwiczenia grafomotoryczne – pisanie po śladzie.
Utrwalamy literę z, Z, f, F