TEMAT KOMPLEKSOWY: „WKRÓTCE WIELKANOC” c.d.
OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ
I Fizyczny obszar rozwoju dziecka
II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka
III Społeczny obszar rozwoju dziecka
IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI
1. Dziecko utrwala wiadomości na temat Wielkanocy: jej zwyczajów i symboli.
2. Dziecko tworzy różne prace plastyczne przestrzenne w wykorzystaniem przedmiotów codziennego użytku.
3. Dziecko uczy się płynnego wypowiadania się na podstawie historyjek obrazkowych.
4. Dziecko próbuje stosować pojęcia określające położenie przedmiotów i kierunków w przestrzeni: „na dół, do góry, w bok, w prawo, w lewo” w konkretnych sytuacjach zadaniowych.
Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole”
Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska- Mierek
TEMAT DNIA: „ZAJĄC I PISANKI”
- Na początek wykonajcie ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem samodzielnie zrobionej zabawki oddechowej „Wielkanocny zając”.
Do jej przygotowania potrzebujecie tylko: gumową rękawiczkę, papierowy kubeczek, słomkę i gumkę recepturkę – zajączek powstaje bez użycia kleju.
Na początku odwracamy gumową rękawiczkę na lewą stronę i zawiązujemy supeł na środkowym palcu (supełek powinien być w miejscu, w którym wychodzi palec). Następnie związujemy razem kciuk oraz mały paluszek (supełek powinien być na samym koniuszku palców).
Rękawiczkę odwracamy na prawą stronę, tak by supełki znalazły się w środku. Częściowo wkładamy rękawiczkę na swoją rękę i rysujemy markerem oczy i pyszczek zajączka.
Przystępujemy do przygotowania drugiego elementu zabawki – kubeczka. Ostrymi nożyczkami robimy niewielką dziurkę tuż przy dnie papierowego kubeczka. W otwór wkładamy słomkę. Na tak przygotowany kubeczek nakładamy rękawiczkę, całość dodatkowo zabezpieczamy gumką recepturką. Zabawka oddechowa jest gotowa.
Zadaniem dziecka jest nadmuchanie zajączka, ale w taki sposób, by rękawiczka nie spadła z kubeczka. Pamiętajcie: wdech nosem, wydech ustami do słomki.
- Historyjka obrazkowa „Zając i pisanki”. Wydrukujcie z rodzicami historyjkę i obejrzyjcie obrazki. Następnie samodzielnie wytnijcie je i ułóżcie według kolejności zdarzeń. Na końcu opowiedzcie historyjkę.
- Na zakończenie poćwiczcie z poduszkami – zamieńcie się w Zajączki, które kicają na łące i Kurczaczki, które skaczą i biegają po podwórku. Zaproście do zabawy rodzeństwo.
Życzymy Udanej Zabawy!