Kochane dzieci i rodzice w tym tygodniu będziemy realizować tematykę z książki nr 4.
„DBAMY O NASZĄ PLANTĘ”. Podczas organizowanej wcześniej nauki zdalnej zgłaszali nam Państwo, że praca z książką jest dla dzieci i Państwa dużo wygodniejsza, dlatego realizować będziemy nową część, którą każde z dzieci ma w domu.
- Spójrz w jaki sposób prawidłowo piszemy literę Z.
- Napisz kilka razy w powietrzu literę z. Pamiętaj o odpowiednich kierunkach. Możesz za zgodą rodziców wysypać na tacę kaszkę manną i rysować litery na tacce.
- Dzisiaj udoskonalicie umiejętność analizy i syntezy sylabowej oraz głoskowej słowa zegar.
ZAD 1.
– wymień 5 słów w których słyszysz głoskę Z.
ZAD 2.
– podziel na sylaby słowo ZEGAR klaszcząc w dłonie
– Ile jest sylab? (2)
– podziel słowo ZEGAR na głoski, pokazując ilość na palcach
– Ile jest głosek? (5)
– przygotuj kartkę ołówek, niebieską i czerwoną kredkę.
- Narysuj tyle kwadratów ile jest głosek, następnie pokoloruj kwadraty odpowiadające poszczególnym głoskom w wyrazie ZEGAR niebieski (spółgłoski), czerwony (samogłoski). Sprawdź samodzielnie rozwiązanie na stronie 1 w części 4.
Wykonaj zadania: karta pracy w książce 1 a i b
A teraz zachęcam was do nauki czytania z Panią Jolą:
- Jeśli chcesz spróbować samodzielnie czytać, do dzieła!!!:
Poziom 1
Poziom 2 (zaawansowany)
Jeśli chciałbyś sobie utrwalić i poszerzyć wiedzę na temat zegara zapraszam tutaj:
https://www.youtube.com/watch?v=n_AlMYmWo18
Nie zapominajcie o ruchu 😊 do którego gorąco zachęcamy. Będzie ci potrzeba dowolna piłka.