PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. wymieni nazwy poznanych instrumentów
-dz. wzbogaci słownik o pojęcie dyrygent, kompozytor i powie jaka jest ich rola
-dz. odtwarza rytm
-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania
-dz. zna zasady kulturalnego zachowania się podczas koncertu
-dz. bezpiecznie posługuje się nożyczkami
-dz. potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
-dz. odzwierciedli muzykę w formie plastycznej
PIOSENKA:
„CZARODZIEJSKI KONCERT”
sł. i muz. K.Gowik
I. Instrumenty już czekają, zaraz będą razem grały,
wyczarują piękne nutki i zabiorą wszystkie smutki.
Pan dyrygent już gotowy, chce, by wszystkie go słuchały,
a nastroje są gorące, zaraz będzie piękny koncert.
Ref.: Patrzą instrumenty na dyrygenta swego,
bez batuty w jego ręce wszystko będzie do niczego …
II. Smyczki głaszczą struny skrzypiec, ocierają się jak kotki,
wiolonczela i altówki dają dźwięk jak lizak słodki.
Z boku harfa i gitara ze strunami do szarpania.
Wszyscy chcą tu być najlepsi, wszyscy chcą mieć szóstkę z grania!
Ref.: Patrzą instrumenty ..
WIERSZ
“JAK MUZYKA SWIAT MALUJE”
M. Satkowska
Gdy chodzę sobie po łące,
Widzę kwiaty, pszczoły, słońce,
Słyszę: bzzz, bzzz, fur, fur, ońce, ońce!
Kiedy siedzę cicho w domu
I nie przeszkadzam nikomu,
Słyszę: bul, bul, tuk, tuk, omu,omu!
A gdy idę po ulicy,
Przyglądam się okolicy.
Słyszę: wrrr, wrrr, ijo, icy, icy!
Gdy w pogodzie coś się dzieje:
Idzie burza, deszcz, wiatr wieje,
Słyszę: kap, kap, bum, szu, eje, eje!
Słucham tego i myślę tak:
To muzyka po swojemu
Maluje nasz piękny świat!