PODSTAWA PROGRAMOWA:
OBSZAR I FIZYCZNY
OBSZAR II EMOCJONALNY
OBSZAR III SPOŁECZNY
OBSZAR IV POZNAWCZY
PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI:
-dz. wypowiada się na temat wysłuchanego opowiadania
-dz. wymieni tradycje wielkanocne
-dz. opowie o symbolach świątecznych
-dz. określa kierunki wg. własnego ciała
-dz. chętnie uczestniczy w zabawie z piosenką
-dz. potrafi odtworzyć melodię i tekst piosenki
-dz. aktywnie uczestniczy w ćwiczeniach ruchowych
-dz. rozwiązuje zagadki
PIOSENKA:
„BAJKOWE PISANKI”
Do zajączka przyszła kurka:
– Ko, ko, ko, ko – zagdakała.
Z koszem jajek na pisanki
Mama – kwoka mnie przysłała.
Zając podparł się pod boki
– A to ci dopiero jajka!
Namaluję na nich tęczę,
i na każdym będzie bajka.
Bajkowe pisanki, bajkowe
. Rozdamy je z dobrym słowem,
Świątecznym życzeniem,
Wiosennym marzeniem.
Bajkowe pisanki, bajkowe,
Wesołą wiodą rozmowę,
że wiosna za oknem
że w dyngus ktoś zmoknie.
Rośnie żytko jak na drożdżach
I zieleni się rzeżucha,
Pisankowych opowieści
Zając słucha, kurka słucha.
Z bukiecikiem srebrnych bazi
W gości wybrał się baranek,
A dla niego mała kurka
Kosz bajkowych ma pisanek.
WIERSZ
„Wielkanoc„
D. Gellner
Obudziły się pisanki
Wielkanocnym rankiem
I wołają
Patrzcie – tu na stole
Same niespodzianki!
Bazie srebrno – białe
I baranek mały.
Ten baranek ma talerzyk
Skubie z niego owies świeży
A baby pękate
W cukrowych fartuchach
Śmieją się wesoło
Od ucha do ucha.