Grupa 2 – dzieci 3-letnie: sala 17


 Nauczyciele:

Beata Pilecka

Joanna Juszczyk

 
Pomoc nauczyciela:
Anna Polak
 
ZAJĘCIA DODATKOWE
 
Język angielski Rytmika

 

WTOREK

10 :10 - 10 :25

 

 

ŚRODA

10:20 - 10:35
 

 

CZWARTEK

10 :10 - 10 :25

 

 
 
TEMATY EDUKACYJNE NA MIESIĄC CZERWIEC
 

Ktoś nam niebo pomalował. Witaj, tęczo kolorowa!

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  1. Tworzenie dzieciom warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  2. Budzenie zainteresowania ciekawymi zjawiskami pogody.
  3. Uwrażliwianie na piękno otaczającego świata.
  4. Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin:0cm; mso-para-margin-bottom:.0001pt; mso-pagination:widow-orphan; font-size:12.0pt; mso-bidi-font-size:11.0pt; font-family:"Times New Roman","serif"; mso-fareast-language:EN-US;}

 

Ruch tu wielki, dźwięków moc, z traw na łące miękki koc

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  1. Doskonalenie umiejętności rozpoznawania barw podstawowych i pochodnych.
  2. Poznanie wybranych zwierząt żyjących w naturalnym środowisku (motyle, biedronki, mrówki, ślimaki), zwrócenie uwagi na pożyteczność, przezwyciężanie uprzedzeń i niechęci.
  3. Wyzwalanie ekspresji i rozwijanie sprawności ruchowej przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz podejmowane spontanicznie przez dzieci.
  4. Tworzenie warunków do odbierania świata wszystkimi zmysłami.
  5. Stworzenie okazji do nawiązywania bliskości i serdecznych kontaktów podczas zabawy.

 

Coś się skrada, coś szeleści, dżungla sto tajemnic mieści

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  1. Rozwijanie mowy i myślenia w toku zabaw i zajęć, kształcenie umiejętności językowych, wzbogacanie słownictwa.
  2. Tworzenie okazji do podziwiania otaczającego świata przyrody, tego najbliższego i odległego – egzotycznego.
  3. Ćwiczenia ortofoniczne rozwijające mięśnie narządów mowy.
  4. Umożliwienie doświadczeń w mówieniu na zadany temat i byciu słuchanym.
  5. Wspieranie samodzielnych twórczych działań dzieci.

 

Piękna nasza Polska cała, na wakacje doskonała.

Zamierzenia wychowawczo-dydaktyczne:

  1. Rozwijanie umiejętności ruchowych, cech motorycznych przez zabawy i ćwiczenia organizowane oraz samodzielne.
  2. Dostarczenie dzieciom wiedzy o polskiej przyrodzie i środowisku społecznym, typach krajobrazów.
  3. Stwarzanie sytuacji do bezpośredniego kontaktu z przyrodą jako źródłem marzeń, przeżyć i doznań.
  4. Rozwijanie mowy i myślenia przez samodzielne wypowiedzi na temat zbliżających się wakacji

 

 

 

                          WIERSZE I PIOSENKI

 

             LATO

muzyka: Elżbieta Jancewicz
słowa: Agata Karpińska

 

            ŻYRAFA  FA FA

 

muzyka: Tadeusz Pabisiak
słowa: Agnieszka Galica

 


 

1.Boso stąpa ciepłe lato

w kapeluszu złotym,

na pływanie w morzu zaraz

nabieram ochoty.

 

Ref.: Biegnie lato w mocnych butach

po górach, po szczytach

i promyki do plecaka

zielonego chwyta.

 

2.Pływa lato po jeziorach,

łapie wiatr we włosy,

dmucha w żagle całe białe,

niesie śpiewu głosy.

 

Ref.: Chodzi lato, stąpa cicho

pomiędzy drzewami,

może sarnę w lesie spotka,

zobaczycie sami.

 

 


1.Dziś zagadkę mam dla dzieci.

Posłuchajcie, czy zgadniecie:

szyję aż do nieba ma,

małą główkę, różki dwa.

 

Ref.: To żyrafa fa, fa, fa, fa, wysoka jest jak szafa.

To żyrafa ra, fa, fa, żyrafa fa, fa, fa. } bis

 

2. Cała w plamki jest i łatki,

zjada trawę, listki, kwiatki.

Jak nazywa się ten zwierz?

Powiedz szybko, jeśli wiesz!

 

Ref.: To żyrafa fa, fa, fa, fa, wysoka jest jak szafa.

To żyrafa ra, fa, fa, żyrafa fa, fa, fa. } bis

             

 

 

 

 

 

 

 

                             



Galeria: