Grupa 1 – dzieci 3 letnie: sala 16

 

 

 
Nauczyciele:

M.Matysiak

M.Ruśniak

 
Pomoc nauczyciela:
Ł.Świetlik
 
 
                                                        
 
ZAJĘCIA DODATKOWE  
rytmika środa 11.00-11.15
język angielski  wtorek i czwartek 9.45-10.00
 
PLAN POSIŁKÓW
ŚNIADANIE
8:40-9:00
OBIAD 
11:30-12:00
PODWIECZOREK
14:10-14:30

 

 

WIERSZ PIOSENKA

 

 

„ ŻABKI I ŻUCZEK”

 

 

Jedna żabka z drugą żabką napotkały żuka,

Stał na drodze, głośno płakał swojej mamy szukał.

 

Pocieszały żabki żuka,

twoja mama w lesie,
widziałyśmy, szła z koszykiem
jagód ci przyniesie.


Żuczek zaraz przestał płakać
otarł oczy łapką,
ale zanim poszedł dalej
podziękował żabkom.

 

  

           „Łąka” 

 

 

1. Na wiosennej łące tańczyły zające.

Po trawie skakały, z łąką się witały.

Witały ślimaka, motyla i szpaka,

Żabę, kreta, muchę, mrówkę i ropuchę.

 

Ref. Hej-ha, hej-ha, raz, dwa, trzy.

Z zajączkami zatańcz ty.

 

2. Na wiosennej łące tańczyły zające.

Po trawie skakały, kwiatki oglądały.

Oglądały bratki, fiołki i bławatki,

mlecze i rumianek, przez calutki ranek.

 

 

 

                                     Wydarzenia w naszej grupie

 

„ Szukamy wielkanocnego zajączka”

 

 

Tradycją naszego przedszkola jest , że dzieci szukają prezentów od wielkanocnego zajączka. Tym sposobem dbamy o tradycję świąt wielkanocnych oraz dajemy dzieciom możliwość wesołej zabawy. Dzieci otrzymały list od Zajączka , w którym prosił o rozwiązanie zagadek oraz wykonanie różnorodnych zadań. Po wykonaniu wszystkich zadań dzieci mogły rozpocząć poszukiwania prezentów wg. określonych wskazówek. Poszukiwanie prezentów odbywało się w przedszkolu ponieważ na dworze padał deszcz. Dla naszych maluszków była to wielka frajda móc szukać niespodzianki, o której pisał zajączek. Ogromną radość sprawiło dzieciom znalezienie świątecznych prezentów.

 

 

 

 

 

 
Dzień Przedszkolaka Przegląd stomatologiczny

Uroczystość z okazji Dnia Przedszkolaka rozpoczęła się występem magika w auli przedszkolnej. Dzieci z zachwytem podziwiały umiejętności „ czarodzieja” i nagradzały je oklaskami. Następnie nasze pociechy na placu zabaw brały udział w różnych zabawach integracyjnych. Natomiast w sali czekał na dzieci owocowo- warzywny poczęstunek. Impreza przyniosła dzieciom wiele radości i niezapomnianych wrażeń. Za wspaniały udział , dzieci otrzymały odznaki upamiętniające Dzień Przedszkolaka.

 

 

Nasze maluszki odwiedziły gabinet stomatologiczny, gdzie Pani doktor obejrzała ich ząbki. Wszystkie dzieci dzielnie usiadły na fotel i pokazały ząbki. Za wzorową postawę dzieci otrzymały naklejki i kolorowanki, a pierwsza wizyta u stomatologa okazała się miłym doświadczeniem.smiley

 

Wizyta policjantów Światowy Dzień Zwierząt

 

18 października grupę I i IV odwiedzili policjanci z Komisariatu Policji

w Białych Błotach. Panowie przeprowadzili prelekcję na temat bezpieczeństwa dzieci na drogach.Przypominali jak prawidłowo przechodzić przez jezdnię i o korzyści noszenia ubrań i obuwia posiadającego elementy odblaskowe. Rozmawiali z dziećmi na temat konieczności jazdy w fotelikach i zapinania pasów. Dużym zainteresowaniem cieszyły się opowiadania o codziennej pracy policjanta. Dzieci chętnie obejrzały sprzęt policyjny. Następnie mogły obejrzeć radiowóz policyjny i usłyszeć sygnały. Dzięki takim spotkaniom dzieci na pewno nie będą obawiały się spotkania z funkcjonariuszem. Policjant będzie kojarzył się przedszkolakom z osobą, której nie należy się bać i do której zawsze i w każdej sytuacji można zwrócić się o pomoc. W podziękowaniu przedszkolaki wręczyły własnoręcznie wykonaną laurkę.

 

 

 

Grupa maluszków z okazji Światowego Dnia Zwierząt przygotowała plakat z informacjami dotyczącymi życia psów. Do wspólnej zabawy włączyli się również rodzice, którzy dostarczyli obrazki, wycinki z gazet oraz prace plastyczne wykonane wspólnie z dzieckiem w domu, za co wszystkim  bardzo  dziękujemy. Natomiast dzieci pokolorowały pieski, które zostały umieszczone na plakacie.

Podczas spotkania z „ Mądrą Sową” dzieci mogły wykazać się swoją wiedzą o pieskach.

 

 

 

 
 


                                  Propozycje zabaw z dzieckiem w domu

 

Zabawa – masażyk daje dziecku radość i odprężenie.

Jest to okazja do budowania więzi między rodzicem a dzieckiem.

Masażyki mają znaczący wpływ na rozwój emocjonalny oraz społeczny dziecka, 

dlatego zachęcamy rodziców do częstego stosowania tej formy odprężenia.

 

TU PŁYNIE RZECZKA

 

Tu płynie rzeczka,

tędy przeszła pani na szpileczkach.

Tu stąpały słonie,

i biegały konie.

Wtem przemknęła szczypaweczka,

zaświeciły dwa słoneczka,

spał drobniutki deszczyk.

czy cię przeszedł dreszczyk?

Dziecko zwrócone do nas plecami,

rysujemy palcami wzdłuż jego kręgosłupa linię falistą,

szybko kroczymy po plecach opuszkami palców wskazujących.

Powoli kroczymy wewnętrzną stroną dłoni,

szybko z wyczuciem stukamy dłońmi zwiniętymi w pięść.

Delikatnie szczypiąc, wędrujemy dłonią po plecach na skos,

powoli zataczamy na nich obiema dłońmi koła, aż odczujemy ciepło. 

Leciutko stukamy opuszkami palców w plecy dziecka na dole

niespodziewanie delikatnie szczypiemy je w kark.

 

Masażyk:  „Ciasto”

Ugniatam ciasto na placek: (ugniatamy plecy, naśladując wyrabianie ciasta)

 poszczypię, (delikatnie szczypiemy plecy)

 pogłaszczę, (głaszczemy plecy)

ubiję, (stukamy delikatnie pięściami w plecy)

 rozpłaszczę, (ugniatamy całymi dłońmi plecy)

 podrapię, poskrobię, (skrobiemy palcami po całych plecach)

wiśniami ozdobię. (stukamy palcem wskazującym, naśladując wciskanie owoców w ciasto)

 

„ Papuga” – masażyk

 

Koń po łące galopuje ( biegniemy palcami wzdłuż kręgosłupa)

Szary zając podskakuje ( przeskakujemy palcami wzdłuż kręgosłupa)

Wąż pełznie do wody ( rysujemy linię falistą wzdłuż kręgosłupa)

Mrówki robią zawody( biegniemy palcami z dołu do góry po obu stronach pleców jednocześnie)

A papuga wrzeszczy, że ją łapie dreszczyk( szczypiemy w szyję)


 


 

 

 

 

 

Zabawy paluszkowe

 

Zabawy paluszkowe mają na celu poprawić sprawność manualną tak , aby dziecko mogło swobodnie radzić sobie w czynnościach wymagających drobnych precyzyjnych ruchów ręki, a w przyszłości w pisaniu i odwzorowywaniu. Warto bawić się w zabawy paluszkowe między innymi dlatego że : są atrakcyjnym sposobem na spędzenie czasu z dzieckiem, wpływają korzystnie na rozwój mowy dziecka, pomagają się zrelaksować , ułatwiają orientację w schemacie własnego ciała itp.

 

Zabawa paluszkowa: „Moje palce”

Moje palce lubią harce: (poruszamy wszystkimi palcami)

lubią pograć na gitarce, (naśladujemy grę na gitarze)

 lubią klepać mnie po brzuchu, (klepiemy się po brzuchu)

lubią drapać mnie po uchu. (drapiemy się po uchu)

 A najbardziej – daję słowo – lubią spać pod moją głową. (składamy dłonie i opieramy na nich policzek)

 

 

„Rodzinka”

Ten pierwszy - to nasz dziadziuś (pokazujemy kciuk

A obok – babunia (drugi palec).

 Największy - to tatuś (pokazujemy środkowy palec)

. A przy nim – mamunia (pokazujemy czwarty palec).

 A to jest – dziecinka mała (pokazujemy mały palec).

Tralalala, la, la… A to moja – rączka cała!

Tralalala, la, la…

 

„ Zaciskamy otwieramy” – zabawa paluszkowa

Zaciśniemy, otworzymy ( Zaciskamy i otwieramy dlonie0

Żaróweczki dokręcamy ( naśladujemy ruch wkręcania żarówek)

Paluszkami poruszamy ( poruszamy wszystkimi palcami)

Popstrykamy, pogadamy ( pstrykamy palcami i naśladujemy palcami ruch otwierania buzi)

Kciuk schowamy (zaciskamy kciuk w pięści)

Nic nie mamy ( pokazujemy puste dłonie)

 

 „IDĄ MRÓWKI”

Idą sobie mrówki dróżką 
(dzieci naśladują obu dłoni kroczenie placami środkowym
i wskazującym po swoich udach).
pierwsza mrówka tupie nóżką
(stukają o uda kciukami)
druga mrówka tupie nóżką
(stukają o uda palcem wskazującym)
trzecia mrówka tupie nóżką
(stukają o uda placem środkowym)
czwarta mrówka tupie nóżką
(stukają o uda palcem serdecznym)
potupały, potupały
(stukają wszystkimi palcami o uda)
i w mrowisku się schowały.
(zaciskają pięści)

 

 

Galeria zdjęć: