Grupa C1 – dzieci 3 letnie: Filia w Zielonce

„Już niedługo wakacje” – dziecko zna możliwości spędzania czasu wolnego z rodziną, rozumie, że należy przestrzegać zasad bezpieczeństwa (22.06-26.06) c.d.

OBSZARY DZIAŁALNOŚCI DZIECKA Z PROGRAMU „KOCHAM PRZEDSZKOLE”

Obszar 1- Jestem i działam z innymi

Obszar 2- Żyję zdrowo i bezpiecznie

Obszar 3-Działam w harmonii z przyrodą

Obszar 4- Myślę i działam matematycznie

Obszar 5- Mówię i rozumiem

Obszar 6- Będę czytać i pisać

Obszar 7 - Jestem odbiorcą i twórcą

 

OBSZARY Z PODSTAWY PROGRAMOWEJ

I Fizyczny obszar rozwoju dziecka

II Emocjonalny obszar rozwoju dziecka

III Społeczny obszar rozwoju dziecka

IV Poznawczy obszar rozwoju dziecka

 

PRZEWIDYWANE UMIEJĘTNOŚCI DZIECI

1.Dziecko zna środki lokomocji, którymi porusza się podczas wakacji

2.Dziecko posługuje się nazwami: morze, góry, las

3,Dziecko tworzy kompozycje z różnych materiałów plastycznych

3.Dziecko zna kolory lata

4.Dziecko uczestniczy w zabawach rytmicznych, muzycznych, naśladowczych

         

 Program wychowania przedszkolnego „Kocham przedszkole ”

 Mirosława Anna Pleskot, Agnieszka Staszewska-Mieszek WSiP

 

Realizacja projektu:  "Przedszkole Misiowej Mamy - Wakacyjne podroże"

Popozycje do wykonania w domu:)

Poniedziałek 22.06.20

Wakacje w górach

Przeczytaj dziecku wiersz

1.Posłuchajcie wiersza H.Ożogowskiej pt. „Na hali”

Na hali, na hali,

na zielonej hali

słychać ,że już owce

górale wygnali.

 

Pasą się owieczki,

brzękają dzwoneczki,

lecą aż pod Giewont

góralskie piosneczki

Wyjaśnij dziecku pojęcia: na hali, Górale,Giewont.

 

2.Czas na zabawę ruchową.Poruszaj się razem z Pipi

https://www.dailymotion.com/video/x62ocxo

Jeden skłon, tak robimy

i w kółeczko się kręcimy.

Teraz główkę tak trzymamy, 

tak, jakby się witamy.

Teraz szyję rozluźniamy.

Potem rączki wyciągamy

i paluszki rozluźniamy.

Teraz biodra podpieramy

 i tak w kółko się ruszamy.

Kostki jeszcze rozluźniamy,

niby coś tam rozgniatamy.

A na koniec maszerujemy,

teraz leciutko biegniemy.

 

Spróbujcie jeszcze raz. Miłej zabawy

 

3.Kolorowanka - pokoloruj góry, narysuj owieczki według własnego pomysłu.

files/a3/góry-skonwertowany.pdf

 

Zadania do wykonania w domu :)

Wtorek  23.06.20

Tato już lato, będziemy znów jesc lody...

1.Piosenka dla Taty. Zaśpiewajcie wspólnie piosenkę.

Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas


Gdy ciepły dzień, to nawet leń
Na spacer chciałby iść
Już pora wstać i pobiec w świat
A tata jeszcze śpi
Chcę lody jeść, na drzewo wejść
I z góry patrzyć w dół
Zeskoczyć w piach i chociaż raz
Przeskoczyć z tatą rów


Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas


Gdy ciepły dzień, popływać chcę
Przez słomkę wodę pić
Na piasku spać i trawę rwać
Do lasu z tatą iść
Maliny jeść, jagody też
W kałuży szukać żab
Tu rośnie grzyb, tam ślimak śpi
Na głowę chrabąszcz spadł


Tato, już lato
Będziemy znów jeść lody
Tato, już lato
Kup bilet do przygody
Tato, już lato
Będziemy boso chodzić
Tato, już lato
Już brodę zgolić czas

 

https://www.youtube.com/watch?v=2nacbp-U-6A

 

2.Laurka dla taty. Wykonajcie laurkę dowolną techniką z mamą lub rodzeństwem.

3.Zabawa z Tatą.

 

Do zabawy wystarczy kawałek podłogi przedzielonej na pół oraz różne przedmioty, które macie w domu w parach (po 2 sztuki, np. łyżeczki, klocki, autka itp.). Zabawa polega na układaniu przedmiotów wzdłuż osi symetrii lub inaczej w odbiciu lustrzany

Stań naprzeciwko rodzica, złapie Cię za rączki. Będzie kierował
nimi tak, aby narysować w powietrzu wybrany przez Ciebie kształt np.
serduszko/domek/obłoczek.

 

Logopeda

Dzień dobry. Dziś zabawa w zoo. Nazwij zwierzęta, połącz je w pary, policz, wyklej za pomocą plasteliny.       

Miłej zabawy . Ewa N.

files/a3/zoo_1_wyklejanie_1.pdf

files/a3/zoo_2-pocz.pdf

 

Zadania do wykonania w domu :)

Środa  24.06.20

Wakacji nadszedł czas

Może się wybiorę w góry

lub pojadę na Mazury?

Choć podobno o tej porze

najweselej jest nad morzem!

Może długi marsz przez las?

Bo wakacji nadszedł czas

 

1.Zagadki dźwiękowe-posłuchaj i zgadnij

https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc

 

2. „Pomyśl i ułóż” - zabawa matematyczna z patyczkami /kochani rodzice i dzieci bądźcie kreatywni: proponuję zamek

 

3. Zestaw zabaw ruchowych

https://www.youtube.com/watch?v=xrRsUL9HVj8

4. Sprawdźcie czy tatuś posiada : "super moc naśladowczą głosów". Poproś, aby tatuś wymówił twoje imię jak: wielki dinozaur/mrówka/kosmita. Zamieńcie się rolami i wymów słowo "tata" w podobny sposób :-)

 

 

 

 

 

 

Zadania do wykonania w domu :)

Czwartek 25.06.20

Tęsknię za słoneczkiem... Postanowiłam "przynieść go" nieco do domu:
1. Wykonaj słoneczko wybraną techniką plastyczną


2. Wprost uwielbiam piosenkę: "W Układzie Słonecznym" Nutkosfery https://www.youtube.com/watch?v=yxVMhKt-cvI
Spróbuj nauczyć się refrenu:
W Układzie Słonecznym wirują planety
Wszystkie w innym tempie, okrążają Słońce
Różnią się kolorem, masą i rozmiarem
Lata lecą, one stale kręcą się wytrwale
Zadanie dodatkowe: czy potrafisz wymienić nazwy planet?


3. Pobaw się z mamusią/tatusiem w zabawę „Słońce świeci deszczyk pada.” Na hasło rodzica „słońce świeci” - poruszaj się po pokoju w dowolnie wybrany sposób, ciesząc się, iż świeci słońce. Na hasło: „pada deszcz”- zatrzymaj się w bezruchu, tworząc ramionkami daszek nad głową

 

 

Poczytaj: Montessori

Ćwiczenia praktycznego dnia odpowiadają naturalnej potrzebie dziecka, jaką jest aktywne, powtarzające się działanie. Polegają na wielokrotnym powtarzaniu czynności, pozwalających na wykształcenie odpowiednich umiejętności do działania w życiu codziennym.

Bardzo ważnym jest, by dziecko samo chciało działać w powtarzalny sposób i by sprawiało mu radość działanie powtarzane wiele razy.

Zabawa z klamerkami "Kolory i cyfry"

Jest to podstawowe ćwiczenie chwytu pęsetkowego, który w przyszłości przyda się dziecku przy nauce pisania, dodatkowo ćwiczona jest koordynacja ręka-oko i nabywana jest umiejętność otwierania i zamykania klamerek.Jednocześnie podczas zabawy możemy utrwalić cyfry.

Zadania do wykonania w domu :)

Piątek 26.06.20

KOCHANI to już ostatnie nasze wspólne zabawy przed wakacjami. Dzisiaj poćwiczymy, ale trochę inaczej niż zwykle.

  1. Lubimy ruch i gimnastykę. Bawiąc się nie zapominajcie o gimnastyce buzi i języka.
    Stań z mamusią/tatusiem przed lustrem i wykonajcie ćwiczenie logopedyczne:
    • Język jedzie do lasu na koniku – dziecko naśladuje kląskanie językiem z jednoczesnym poruszaniem wargami (ściągnięcie warg i ich rozciągnięcie).
    • W lesie język rozejrzał się dookoła – dziecko wykonuje ruch oblizywania warg, najpierw w prawą, a potem w lewą stronę.
    • Zobaczył małe fioletowe kwiatuszki i je powąchał – dziecko wykonuje wdech nosem i wydech ustami.
    • Spojrzał w górę, skąd dobiegało pukanie dzięcioła – dziecko uderza czubkiem języka za górnymi zębami.
    • Spojrzał w dół – dziecko wyciąga język na brodę – zobaczył czerwonego muchomora z białymi kropkami i zaczął je liczyć – dziecko dotyka językiem każdego zęba
    2. Rozwiąż zagadki dźwiękowe https://www.youtube.com/watch?v=eVPhhfQ9Xuc
    3. Wymień po 5 nazw: owoców/warzyw/miast/imion członków twojej rodziny bliskiej lub dalekiej

Kochane Dzieci, Życzę Wam radosnych, zdrowych , pełnych emocji wakacji.    

                                                  MISIOWA  MAMA