tydzień 3 (15.05 – 19.05)

Temat kompleksowy: Owady na łące

Zadania dydaktyczno-wychowawcze:

  • Rozwijanie umiejętności rozpoznawania i kojarzenia zjawisk charakterystycznych dla wiosny
  • Doskonalenie kompetencji matematycznych w toku zabaw
  • Poszerzanie słownictwa o pojęcia związane z łąką
  • Stwarzanie okazji do poznawania wybranych zwierząt i owadów zamieszkujących łąki
  • Rozwijanie sprawności manualnych i konstrukcyjnych
  • Podnoszenie poziomu sprawności lingwistycznej dzieci
  • Doskonalenie umiejętności liczenia w zakresie 5

Rymowanka – każdy inaczej się porusza

Na łące każdy inaczej się porusza.
Biedroneczka- tup, tup, tup.
Gąsienica- szur, szur, szur.
Żabka skacze hop, do góry.
Motyl lata aż pod chmury.
Konik polny skacze tak…
– A ty chodzisz jak?

Piosenka „Bzycząca zabawa”

Na zielonej łące, zabawa niebywała,
stonoga aż wypieków, na buzi dostała.
Z chrabąszczem na trawie,
wywija piruety,
biedronka nie chce z żukiem,
zatańczyć niestety.

Ref: Bzyk, bzyk, bzyk
bzyk, bzyk, bzyk,
biedronko moja miła,
Bzyk, bzyk, bzyk
bzyk, bzyk, bzyk,
z kim byś zatańczyła.

Na zielonej łące, zabawa doskonała,
biedronka wnet do tańca, pająka wybrała.
Lecz biedak się speszył, splątały mu się nóżki,
przykleił się do sieci i uwolnił muszki.

Ref: Cyk, cyk, cyk
cyk, cyk, cyk
biedronko moja miła,
cyk, cyk, cyk,
cyk, cyk, cyk,
z kim będziesz tańczyła.

Na zielonej łące, zabawa wyśmienita,
motylek z żukiem tańczy, tango choć już świta.
Tańczą osy, bąki, kropeczek nikt nie zliczy,
biedronka sama w kącie, swoje kropki liczy.

Ref: Pst, pst, pst
pst, pst, pst,
biedronko moja miła,
pst, pst, pst,
pst, pst, pst,
zabawa się skończyła.

(Śpiewamy tylko refren)
https://www.youtube.com/watch?v=pL3M-z7n7Ts