plan wychowawczo-dydaktyczny

8.05-12.05.2023

TREŚCI EDUKACYJNEROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA
ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI
MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH
OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA
W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ :JAK DZIECI BĘDĄ SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA TYGODNIA
-jaki zwierzęta mieszkają na łące
-jakie rośliny rosną na łące
-do czego człowiek wykorzystuje wybrane gatunki roślin
– opowiadania Barbary Szelągowskiej Mieszkańcy łąki
– słuchając piosenki Pani pszczoła i ją śpiewając
– słuchając wiersza Anny Onichimowskiej Zielnik
– pracując z tablicami demonstracyjnymi nr 71–73
– naśladując w zabawie powitalnej zwierzęta zamieszkujące łąkę
-słuchając odgłosów żab i odgłosów dochodzących z łąki
-biorąc udział w tworzeniu mapy myśli Co wiesz o żabach?
-oglądając albumy przyrodnicze
-biorąc udział w quizie wiedzy o motylach
-biorąc udział w burzy mózgów Mały, ważny owad
-poznając produkty pszczelarskie
– poznając zasady bezpiecznego zachowania się w obecności owadów – prowadząc obserwacje przyrodnicze na łące – zdobywając informacje na temat tworzenia zielnika

„Pani pszczoła” – piosenka

 (sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)

1. Pani pszczoła już od rana bardzo jest zapracowana.

Pyłek, nektar z kwiatów zbiera i do ula go zabiera.

A tam pszczoły robotnice − wirujące tanecznice.

W tańcu bagaż odbierają i do plastra go chowają.

Ref.: A gdy minie trochę czasu, będzie miodek z łąki, z lasu.

Z lipy będzie miód lipowy, z wrzosu będzie miód wrzosowy.

Na chore gardła, na pomoc brzuszkom

oraz dla babci, na słabe serduszko.

2. Lata, lata pani pszczoła, uśmiechnięta i wesoła.

Łąki, sady musi zwiedzić, tyle kwiatów dziś odwiedzić!

Pracy dużo, pracy wiele, przeszkadzają w pracy trzmiele.

Ale pszczoła dalej lata, aromatów szuka w kwiatach.

Ref.: A gdy minie…