plan wychowawczo-dydaktyczny
8.05-12.05.2023
TREŚCI EDUKACYJNE | ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE |
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA | ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA |
W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ : | JAK DZIECI BĘDĄ SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA TYGODNIA |
-jaki zwierzęta mieszkają na łące -jakie rośliny rosną na łące -do czego człowiek wykorzystuje wybrane gatunki roślin | – opowiadania Barbary Szelągowskiej Mieszkańcy łąki – słuchając piosenki Pani pszczoła i ją śpiewając – słuchając wiersza Anny Onichimowskiej Zielnik – pracując z tablicami demonstracyjnymi nr 71–73 – naśladując w zabawie powitalnej zwierzęta zamieszkujące łąkę -słuchając odgłosów żab i odgłosów dochodzących z łąki -biorąc udział w tworzeniu mapy myśli Co wiesz o żabach? -oglądając albumy przyrodnicze -biorąc udział w quizie wiedzy o motylach -biorąc udział w burzy mózgów Mały, ważny owad -poznając produkty pszczelarskie – poznając zasady bezpiecznego zachowania się w obecności owadów – prowadząc obserwacje przyrodnicze na łące – zdobywając informacje na temat tworzenia zielnika |
„Pani pszczoła” – piosenka
(sł. i muz. Jolanta Kucharczyk)
1. Pani pszczoła już od rana bardzo jest zapracowana.
Pyłek, nektar z kwiatów zbiera i do ula go zabiera.
A tam pszczoły robotnice − wirujące tanecznice.
W tańcu bagaż odbierają i do plastra go chowają.
Ref.: A gdy minie trochę czasu, będzie miodek z łąki, z lasu.
Z lipy będzie miód lipowy, z wrzosu będzie miód wrzosowy.
Na chore gardła, na pomoc brzuszkom
oraz dla babci, na słabe serduszko.
2. Lata, lata pani pszczoła, uśmiechnięta i wesoła.
Łąki, sady musi zwiedzić, tyle kwiatów dziś odwiedzić!
Pracy dużo, pracy wiele, przeszkadzają w pracy trzmiele.
Ale pszczoła dalej lata, aromatów szuka w kwiatach.
Ref.: A gdy minie…