plan wychowawczo-dydaktyczny 11.04-14.04.2023

TREŚCI EDUKACYJNEROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE

AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA
AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA
AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA
ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI
MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH
OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘ ŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA
W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ :JAK DZIECI BĘDĄ SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA TYGODNIA
-jakie zwierzęta są pod ochroną
-co można zrobić, aby zapobiec wymieraniu zwierząt
-jak wygląda litera H, h i jak się ją pisze
-jaka jest rola człowieka w życiu zwierząt
-słuchając opowiadania B. Szelągowskiej „ Czerwona księga zwierząt”
-wykonując zadania w kartach pracy
-pracując z tablicą demonstracyjną
-śpiewając piosenkę „Czy jestem zwierzęciem”
-poznając fakty o wybranych zwierzętach rekordzista wszechczasów, większy dłuższy, szybszy, zwierzęta z jednej grupy, co je łączy, gdzie mieszka słoń,)
-uczestnicząc w zabawach -wykonując pracę plastyczną

Piosenka „Czy jestem zwierzęciem?

(sł.i muz. Krystyna Gowik)

1. Czy wieloryb to jest ryba?
przecież pływa całe dnie.
Tak czy nie? Tak czy nie?
Może pies to kuzyn ryby,
pływa, lubi wody smak.
Nie czy tak?nie czy tak?
Ref: Świat zwierząt mnie ciekawi
i pytam wszystkich w krą,
dlaczego kot ma łapy,
a nie mam nóg i rąk.
Dlaczego żaba skacze,
a lis- dlaczego szczeka?
i czy stonoga ma sto nóg?
Na odpowiedzi czekam.
Może ktoś z dorosłych
tak mądry bardzo będzie
i wytłumaczy jeszcze,
jakim ja jestem zwierzęciem?