plan wychowawczo-dydaktyczny

13.03-17.03.2023

TREŚCI EDUKACYJNE
ROZWIJANE KOMPETENCJE KLUCZOWE
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA
AKTYWNOŚĆ EMOCJONALNA
AKTYWNOŚĆ SPOŁECZNA
AKTYWNOŚĆ POZNAWCZA
ROZUMIENIE I TWORZENIE INFORMACJI
MATEMATYCZNE ORAZ W ZAKRESIE NAUK PRZYRODNICZYCH
OSOBISTE, SPOŁECZNE I W ZAKRESIE UCZENIA SIĘŚWIADOMOŚĆ I EKSPRESJA KULTURALNA
W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ :JAK DZIECI BĘDĄ SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA TYGODNIA?

-do czego jest wykorzystywana glina
– jak się przygotowuje chleb
– jak się przygotowuje biały ser
– jak powstaje wełna
– jak stworzyć papier
– jak wygląda litera g,G i jak się ją pisze



-słuchając opowiadania i rozmawiając o nim
-pracując z tablicami demonstracyjnymi
-śpiewając piosenkę „Zwykłe niezwykłe”
-próbując różnych odmian chleba
-tworząc siatkę pojęć „Nie wyrzucaj chleba”
-biorąc udział w burzy mózgów „Czym jest glina?”
– wykonując własne gliniane naczynie
-w trakcie zabaw z literą g,G
„Zwykłe niezwykłe” sł. i muz. Krystyna Gowik

1. Powiedz, powiedz, czy ty wiesz,
że twoja książka i zeszyt też
to były wielkie drzewa,
na których niejeden ptak siedział i śpiewał.
Powiedz, powiedz, czy ty wiesz,
że twój sweterek i kołdra też
to była wełna owcy, którą na hali górale pasali.

Ref.: Zwykłe niezwykłe przedmioty mogą zadziwić każdego.
Bo rzeczy te zmieniły się w zupełnie coś innego.
Bo rzeczy te zmieniły się w zupełnie coś innego.

2. Powiedz, powiedz, czy ty wiesz,
że pyszny serek i jogurt też to było mleko krowy.
Dała je tobie, byś był silny i zdrowy.
Powiedz, powiedz, czy ty wiesz,
że bułki i chleby, które jesz,
to były ziarna zbóż, które w pieczywo zmieniły się już.

Ref.: Zwykłe niezwykłe…