Plan wychowawczo-dydaktyczny

27.02-3.03.2023

W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:

  • jakimi zwierzętami były dinozaury,
  • dlaczego dinozaury wyginęły
  • czy wciąż żyją zwierzęta podobne do dinozaurów,
  • kim jest paleontolog i czym się zajmuje
  • jak wygląda litera g, G
JAK DZIECI BĘDĄ SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA TYGODNIA?
  • słuchając opowiadania Agaty Widzowskiej Kurozaury
  • pracując z tablicami demonstracyjnymi
  • śpiewając piosenkę” Park jurajski wita „
  • biorąc udział w burzy mózgów : Dinozaury, Drapieżnik sprzed miliona lat, Co się stało z dinozaurami?
  • wzbogacając wiedzę na temat wybranych dinozaurów -Stegozaur i jego płyty, Królowie przestworzy
  • uczestnicząc w zabawach ruchowych
  • przeglądając książki popularnonaukowe o dinozaurach
  • tworząc kilkuetapową kompozycję plastyczno-techniczną Park Jurajski
  • bawiąc się literą g

Park jurajski wita!


Ref.: Park jurajski wita! Wszędzie głośne ryki.
Posłuchajcie ryków tych – nie ma w nich muzyki.
Kto jest bardzo ciekaw, niech szybko tu wchodzi.
Tyle różnych dinozaurów po tym parku chodzi.
Tyle różnych dinozaurów po tym parku chodzi.

  1. Brontozaur ma bardzo długą szyję, zaraz po niej w dół zjedziemy.
    I choć zwierz ten stawia wielkie kroki, łatwo przed nim uciekniemy.
    Pterodaktyl ma szerokie skrzydła. My na plecy szybko mu wskoczymy
    i po niebie jasnym, poprzez białe chmury, zaraz przelecimy.
    Ref.: Park jurajski wita…
  2. Tyranozaur to jest złośnik wielki, przed nim szybko się schowajmy!
    Ale za to razem z plezjozaurem w wielkiej wodzie popływajmy!
    Triceratops patrzy na nas z boku. Zaraz z nim rodeo tu zrobimy.
    Jeśli nam nie starczy dziś na wszystko czasu, kiedyś powrócimy.
    Ref.: Park jurajski wita