Plan wychowawczo-dydaktyczny
27.02-3.03.2023
W TYM TYGODNIU DZIECI DOWIEDZĄ SIĘ:
- jakimi zwierzętami były dinozaury,
- dlaczego dinozaury wyginęły
- czy wciąż żyją zwierzęta podobne do dinozaurów,
- kim jest paleontolog i czym się zajmuje
- jak wygląda litera g, G
JAK DZIECI BĘDĄ SZUKAĆ ODPOWIEDZI NA PYTANIA TYGODNIA? |
- słuchając opowiadania Agaty Widzowskiej Kurozaury
- pracując z tablicami demonstracyjnymi
- śpiewając piosenkę” Park jurajski wita „
- biorąc udział w burzy mózgów : Dinozaury, Drapieżnik sprzed miliona lat, Co się stało z dinozaurami?
- wzbogacając wiedzę na temat wybranych dinozaurów -Stegozaur i jego płyty, Królowie przestworzy
- uczestnicząc w zabawach ruchowych
- przeglądając książki popularnonaukowe o dinozaurach
- tworząc kilkuetapową kompozycję plastyczno-techniczną Park Jurajski
- bawiąc się literą g
Park jurajski wita!
Ref.: Park jurajski wita! Wszędzie głośne ryki.
Posłuchajcie ryków tych – nie ma w nich muzyki.
Kto jest bardzo ciekaw, niech szybko tu wchodzi.
Tyle różnych dinozaurów po tym parku chodzi.
Tyle różnych dinozaurów po tym parku chodzi.
- Brontozaur ma bardzo długą szyję, zaraz po niej w dół zjedziemy.
I choć zwierz ten stawia wielkie kroki, łatwo przed nim uciekniemy.
Pterodaktyl ma szerokie skrzydła. My na plecy szybko mu wskoczymy
i po niebie jasnym, poprzez białe chmury, zaraz przelecimy.
Ref.: Park jurajski wita… - Tyranozaur to jest złośnik wielki, przed nim szybko się schowajmy!
Ale za to razem z plezjozaurem w wielkiej wodzie popływajmy!
Triceratops patrzy na nas z boku. Zaraz z nim rodeo tu zrobimy.
Jeśli nam nie starczy dziś na wszystko czasu, kiedyś powrócimy.
Ref.: Park jurajski wita