TEMAT KOMPLEKSOWY: „JESIENNA MUZYKA”

  • rozwinie poczucie rytmu
  • wie, kto to jest dyrygent
  • bawi się w orkiestrę
  • sprawnie i odpowiednio reaguje na przerwę w muzyce, utrwali pojęcie –„PAUZA” – przerwa w muzyce
  • rozwija wrażliwość muzyczną
  • tworzy jesienną muzykę według własnego pomysłu, np.: stukając opuszkami palców w taflę wody, przelewając wodę z butelki do szklanki, konewki do miski, chlapiąc palcami, wyciskając krople wody z kroplomierza, zgniatając papier, szeleszcząc folią, liśćmi itp.
  • doskonali równowagę podczas marszu i zwrotach
  • sprawnie reaguje na sygnały dźwiękowe przy zmianie kierunku
  • porusza się bez potrącania kolegów
  • tworzy kompozycje z wyciętych kropel deszczu, maluje metodą malowania DZIESIĘCIOMA PALCAMI w rytm muzyki (elementy EDUKACJI PRZEZ RUCH D. DZIAMSKIEJ )
  • wie, w jaki sposób uzyskać kolor pochodny oraz natężenie barwy ( jaśniejszy, ciemniejszy )
  • rozwija sprawność fizyczną, równowagę oraz koordynację, utrwala prawidłową postawę ciała, doskonali umiejętność efektywnego współdziałania w grupie, odpowiednio i sprawnie reaguje na podane sygnały dźwiękowe przy zmianie kierunku
  • łączy w pary, określa cechy wspólne, dostrzega różnice, segreguje według określonej cechy
  •  rozwija inwencję twórczą i pomysłowość
  • doskonali sprawność manualną
  • spróbuje wyjaśnić rolę wody w życiu człowieka, roślin i zwierząt
  • dostrzega zmiany zachodzące w przyrodzie, zwracając uwagę na występujące zjawiska atmosferyczne, spróbuje je nazwać, np.: padający deszcz, mgła

DODATKOWO – zabawa rytmiczna do treści wiersza pt.: „DESZCZ”

PADA  DESZCZ, PADA DESZCZ, PADA DESZCZ NA DWORZE. TAKI MOKRY, ŻE JUŻ BARDZIEJ MOKRY BYĆ NIE MOŻE…

LECĄ TU, LECĄ TU SREBRNE KORALIKI. ZMOCZĄ DRZEWA, ZMOCZĄ POLA, DOMY

I CHODNIKI.

PADA DESZCZ, PADA DESZCZ, PADA DESZCZ NA DWORZE. STUKA, PUKA, STUKA, PUKA, STRASZY KOGO MOŻE.

MAŁA MYSZ, MAŁA MYSZ BIEGNIE NA PALUSZKACH

I DESZCZOWE KORALIKI ZBIERA DO FARTUSZKA.